Αρθρογράφος: Στέλιος Φραγκόπουλος
Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προ μηνών νέο πρόγραμμα διδασκαλίας μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο με (αρχικά) μόνο 6 μαθήματα. Σ’ αυτό το πρόγραμμα Θρησκευτικά και Ιστορία ήταν προαιρετικά, όποιος ήθελε τα παρακολουθούσε. Υποχρεωτικά ήταν Ελληνικά, Μαθηματικά, Φυσική/Χημεία/Βιολογία, Πληροφορική, Γυμναστική, Ξένη γλώσσα! Όπου η Βιολογία, ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά και εκπαιδευτικά αντικείμενα των επόμενων δεκαετιών, έπρεπε να είναι αυτοτελές μάθημα.
Όπως αναμενόταν, αμέσως ξεσηκώθηκαν οι εκπαιδευτικοί της ευκολίας, πρωτίστως οι θεολόγοι! Οι περισσότεροι εκ των οποίων μπήκαν με το ζόρι στο πανεπιστήμιο, απέκτησαν εκπαιδευτική ιδιότητα και τώρα βλέπουν να μην έχει ζήτηση το αντικείμενό τους. Παράλληλα ξεσπάθωσαν και οι επαγγελματίες Ελληναράδες, καταγγέλοντας τα σχέδια του Σόρος (μάλλον γι’ αυτό ήρθε προχθές!) και της παγκοσμιοποιημένης νέας τάξης που θέλουν να καταργήσουν την ιστορία, να μας κάνουν χυλό που έλεγε και ο μακαρίτης Χριστόδουλος, να μας φέρουν στο επίπεδο (χαμηλό, βέβαια!) της Ευρώπης και άλλα τέτοια, εθνοθρησκευτικά και γελοία.
Μαζί με μητροπολίτες και παπάδες άρχισαν τον κανονιοβολισμό των ανασφαλών πολιτικών στο Υπ. Παιδείας που ως αποκλειστικό στόχο τους έχουν να επιβιώσουν πολιτικά και ελάχιστα τους απασχολεί η εκπαίδευση… Οι ίδιοι αύριο μπορεί να ασχολούνται με τον τουρισμό και μεθαύριο με τα αγροτικά ή με το στρατό και το ναυτικό – είναι άνθρωποι πασπαρτού!
Ανακοινώθηκε λοιπόν το ανανεωμένο σχέδιο, όπου θρησκευτικά είναι μέσα πλέον, αλλά Πληροφορική και Βιολογία είναι στα προαιρετικά. Είτε Βιολογία, είτε Πληροφορική θα μάθεις, και τα δύο δεν γίνεται, αφού έπρεπε να μπει μέσα και το μάθημα “Θρησκεία και Κόσμος”. Ο τίτλος αυτός δίνει την εντύπωση μαθήματος θρησκειολογίας, αλλά στην πράξη πάλι πατερημά θα αποστηθίζουν!
Επ’ αυτών ανακοινώθηκε μια ερώτηση στη Βουλή της “Δημοκρατικής Αριστεράς” (Κουβέλης) και μια δήλωση των επαγγελματιών της πληροφορικής.
Ερώτηση στη Βουλή της Δημοκρατικής Αριστεράς
4/4/2011
Προς την κα. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Τα «Θρησκευτικά» στο Νέο Λύκειο».
Αυτές τις μέρες η κ. Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου. Ο νέος τίτλος υπόσχεται καινοτομίες και σύγχρονη θεώρηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, εντύπωση προκαλεί το ότι στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου εξακολουθούν να βρίσκονται τα θρησκευτικά, με 2 ώρες στην Α΄ ως Θρησκευτικά και 1 ώρα στη Β΄ ως Θρησκεία και Κόσμος. Την ίδια στιγμή η Πληροφορική παραγκωνίζεται στα μαθήματα επιλογής.
Το Υπ. Παιδείας προχώρησε σε αυτή τη σύνθεση προγράμματος παρά το πόρισμα της έρευνας κοινής γνώμης «επί ζητημάτων Λυκείου και Λυκειακής εκπαίδευσης» που διενεργήθηκε μετά από παραγγελία του ίδιου του Υπουργείου. Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας που δημοσιοποιήθηκε στις 20/03/2011, μόλις το 37% των ερωτώμενων θεωρεί πως τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για την Πληροφορική είναι 84,3%.
Είναι δεδομένο εξάλλου ότι η Πληροφορική εξελίσσεται ραγδαία μέρα με τη μέρα, ενώ το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών επαναλαμβάνεται παρόμοιο στις τέσσερις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σε όλο το Γυμνάσιο. Μάλιστα, καθώς σε όλα αυτά τα χρόνια, τα παιδιά στο μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκονται αποκλειστικά τη χριστιανική θρησκεία και όχι τη θρησκειολογία, που εμπεριέχει μελέτη όλων των θρησκειών, από τον ιουδαϊσμό, ισλαμισμό, βουδισμό, ινδουισμό μέχρι και το ελληνικό δωδεκάθεο, ίσως θα ήταν πιο ακριβές να ονομαστεί το μάθημα «Χριστιανικά» αντί για τo παραπλανητικό «Θρησκευτικά».
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:
Με ποια κριτήρια και για ποιους λόγους εντάξατε στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου τα Θρησκευτικά, υποχρεώνοντας τους μαθητές να αφιερώνουν χρόνο και ενέργεια μελετώντας για άλλη μια φορά το χριστιανισμό, ενώ, ταυτόχρονα, παραγκωνίσατε την Πληροφορική, που εξελίσσεται διαρκώς, στα μαθήματα επιλογής; Θεωρεί το Υπουργείο ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα χρησιμεύσει πιο πολύ στα παιδιά ως εργαλείο ζωής από το μάθημα της πληροφορικής; Μήπως το Υπουργείο δέχεται κάποιου είδους πιέσεις από εκκλησιαστικούς κύκλους και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις σχετικά με τη διαμόρφωση του προγράμματος των μαθημάτων στο σχολείο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης, Γρηγόρης Ψαριανός
Τι “μήπως δέχεται πιέσεις” ρε παιδιά… Εδώ υπάρχει πηγαινέλα μητροπολιτών, παπάδων και θεολόγων στο Υπουργείο που τάζουν ψήφους, για να μη θιγεί το κεκτημένο της ιουδαιοχριστιανικής κατήχησης. Θα μου πείτε μια ωρίτσα θα είναι “Θρησκεία και Κόσμος”, η συνήθης ώρα του παιδιού, δεν βαριέσαι, ας χαλαρώσουν τα παιδιά… Σωστό κι αυτό, αλλά να ξέρουμε πού κάνουν υποκλίσεις οι “προοδευτικοί” πολιτικοί και ποιες ποδιές προσκυνούν…
ΣΕΠΕ: Απαραίτητο το μάθημα της πληροφορικής στο νέο λύκειο
www.kathimerini.gr
Την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής από το νέο Λύκειο πληροφορήθηκε με έκπληξη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο ΣΕΠΕ ζητά από το υπουργείο να επανεξετάσει τη θέση του και είναι έτοιμος να συμβάλει εποικοδομητικά στην κατεύθυνση όχι μόνο να μην καταργηθεί, αλλά να αναβαθμιστεί η διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής.
Παράλληλα επισημαίνει πως η εκμάθηση των σύγχρονων τεχνολογιών αντικατοπτρίζει ένα νέο τρόπο σκέψης, παραγωγικό, ορθολογιστικό και δημιουργικό. Θέτει τις προϋποθέσεις για τον περιορισμό της τεχνοφοβίας, του ψηφιακού αναλφαβητισμού, του σκοταδισμού, της αναχρονιστικής αντίληψης περί μάθησης και διδασκαλίας. Κυρίως όμως, ενισχύει την αναζήτηση, την ανάδυση του καινούργιου, της καινοτομίας που τόσο πολύ έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά ο ΣΕΠΕ θα εντείνει τη δράση του προκειμένου να παρουσιάσει πως οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών δεν είναι απλά ένα τεχνολογικό εργαλείο που περιορίζεται στην όψη και την αφή του ηλεκτρονικού υπολογιστή. «Είναι ένας ολόκληρος κόσμος γνώσης και εμπειρίας, πολλαπλών δυνατοτήτων και εκφάνσεων, στον οποίο μπορούν να εντρυφήσουν οι μαθητές των ελληνικών σχολείων χωρίς περιορισμούς και προσκόμματα, με σωστή καθοδήγηση και επίβλεψη. Εξάλλου το δικαιούνται και τους αξίζει» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τελικά, θα σκέφτηκαν οι πασπαρτού πολιτικοί στο υπουργείο παιδείας: Πας με πληροφορική στον παράδεισο; Δεν πας… Ενώ με Θρησκευτικά έχεις ορθάνοιχτες τις πόρτες της “σωτηρίας”…