Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Κήρυγμα ή θρησκευτική παρόλα; (θεολογική επισκόπηση)

17 September 2012

του Βασιλείου Π. Γούλα
Θεολόγου, κατόχου μεταπτυχιακού διπλώματος master.
Μεγάλη Χώρα Αγρινίου 23.01.2012


Σε καμία περίπτωση το παρόν δεν απευθύνεται είτε σε θρησκευτικούς ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από το συναίσθημα ότι είναι τέλειοι είτε ότι η εν γένει φιλοσοφία και οι επιλογές τους δεν επιδέχονται αλλαγές. Δεν είναι λίγοι εκείνοι στην Εκκλησία που, ίσως κατατρύχονται από το συναίσθημα ότι δεν αξίζουν ή ότι είναι ασήμαντοι. Έτσι πλεονάζουν αυτοί που δεν έχουν τίποτε να πουν, με έναν ψυχαναγκασμό θέλουν να αποδείξουν πόσο σημαντικοί είναι για την Εκκλησία-κοινωνία και τον εαυτό τους.

Το πεδίο δράσης: ο άμβωνας, η συγγραφή θρησκευτικών βιβλίων και κηρυγμάτων, οι ομιλίες – που έγιναν της μόδας σήμερα, οι θρησκευτικές τελετές, το κυριότερο όλων, η προβολή αυτών από τα εν γένει θρησκευτικά περιοδικά. Εκεί θα βρει ο καθένας ό,τι θέλει που να τρέφει τον ναρκισσισμό του, το αυτοείδωλό του, τα θρησκευτικά του ορμέμφυτα ένστικτα, ωστόσο, το μόνο σίγουρο είναι ότι, σπανίως θα βρει εκκλησιαστική μαρτυρία και θεολογία.

Σύμφωνα με τη περιγραφή λόγιου επισκόπου, σε λίγο τα περιοδικά αυτά θα λένε και που πίνει καφέ ο Δεσπότης. Αν προσθέσει κανείς και το φωτογραφικό υλικό σε λειτουργίες και τελετές από το ιερατείο να παρελαύνει σαν ξόανο και να φλερτάρει με το φακό, τότε ψάχνεις να βρεις λιγότερο εκκοσμικευμένη εκκλησία για να πας. Τώρα έγινε της μόδας να φιγουράρει το ιερατείο και στα ημερολόγια τοίχου, να βλέπει ο λαός δραστηριότητες του ιερατείου, με ευσεβίστικα χαμόγελα και στάσεις, διακρίνοντας την οίηση και τη δίψα για προβολή, που συναντά κανείς σε τηλεοπτικές περσόνες. Μόνο θλιβεροί ρασοφόροι θα προέβαιναν σε τέτοιες φιγούρες που ντύνονται την κυρτωμένη κακομοιριά, αυτό είναι έσχατη έκπτωση αξιοπρέπειας.

Η συνέχεια στο Τμήμα Ειδήσεων του AgrinioVoice.gr, όπου δημοσιεύτηκε το άρθρο και γίνεται και ο σχολιασμός.