ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: - 09.01.12 : Παράνομη θεωρεί την αναγραφή του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών η Κομισιόν. - 03.01.2012 : Τη διαμαρτυρία του εξέφρασε ο ΙΣΚΕ σχετικά με τη μεγάλη μείωση των αποδοχών για τους κληρικούς που εργάζονται σε δύο θέσεις - 02.01.2012 : O Μητροπολίτης Σεραφείμ και άλλοι κατέθεσαν προσφυγή στο ΣτΕ κατά της κατασκευής ισλαμικού τεμένους με δαπάνες του Δημοσίου. - 29.12.2011 : Συμπλοκή με σκούπες και καδρόνια μεταξύ ελληνορθόδοξων και αρμένιων ιερέων στο Ναό της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ. - 22.12.2011 : Μήνυση μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ των Ρωμαιοκαθολικών επειδή στο εκπαιδευτήριο Αγίου Ιωσήφ τελείται αγιασμός από Ρωμαιοκαθολικό εφημέριο για όλους τους μαθητές. - 20.11.2011 : Ο αναπληρωτής υπουργός παιδείας ζητά να ξαναγίνει υποχρεωτικό το μάθημα των θρησκευτικών. - 05.11.2011 : Eικονικές δωρεές από επιχειρηματίες σε εκκλησίες με σκοπό την έκπτωση φόρου.

“Ο θεός είναι αγάπη”;

25 Οκτωβρίου 2009

Το ιστολόγιο Αθεϊα έλαβε πρόσφατα την επιστολή μιας αναγνώστριας, απόσπασμα της οποίας παραθέτουμε (θα βρείτε το πλήρες κείμενο της επιστολής στο τέλος της ανάρτησης):


Ο Θεός είναι αγάπη διάβασα πρόσφατα (κι η λέξη αγάπη είναι που δεν συνάντησα στα άρθρα σας) κι αυτό είναι πολύ πιο απλό και σοβαρό, για να το πιστέψω αρκεί να κοιτάξω τα πουλιά, τα φύλλα των δένδρων, τη ζωή…

Πολλοί ένθεοι υποστηρίζουν πως πιστεύουν στον θεό επειδή “ο θεός είναι αγάπη και το βλέπουν αυτό παντού γύρω τους στην δημιουργία”. Θεωρήσαμε λοιπόν σκόπιμο να σχολιάσουμε αυτή την φράση και ιδού οι απόψεις ορισμένων συντελεστών του ιστολογίου:

γράφει ο Γιατρός του ΙΚΑ:

Ο Θεός είναι μίσος ή και αδιαφορία σκέφτηκα πρόσφατα, κι αυτό είναι πολύ πιο απλό και σοβαρό, για να το πιστέψω αρκεί να κοιτάξω τα τσουνάμι, τους σεισμούς, τις επιδημίες, τις φρικτές γενετικές δυσμορφίες…

γράφει η Darkchilde:

Όταν κάποιος ένθεος μου πεί το παραπάνω, πραγματικά νευριάζω πολύ. Η απαντησή μου συνήθως είναι: “Αν αυτά που έχω περάσει τα τελευταία χρόνια είναι αγάπη, τότε ευχαριστώ αλλά δεν θα πάρω.” Πως μπορεί κάποιος να μου λέει ότι ο θεός είναι αγάπη, όταν έχω χάσει τον παππού μου από Alzheimer, τον μπαμπά μου από καρκίνο, και την μικρή μου αδελφή, 26 χρονών, από τροχαίο; Και όλα αυτά μόνο σε 3 χρόνια; Έτσι δείχνει την αγάπη του ο θεός;

Και πες ότι ο θεός είναι αγάπη, και εμένα απλά με μισεί για κάποιον απροσδιόριστο και μυστηριώδη λόγο. Τα παιδιά που πέφτουν στα χέρια παιδεραστών, γιατί δεν τα αγαπάει; Τα παιδιά στην Αφρική που πεθαίνουν κάθε μέρα από την πείνα γιατί δεν τα αγαπάει; Τόσα παιδιά υποφέρουν και αυτός δεν τα αγαπάει, τα αφήνει να υποφέρουν, και να πεθαίνουν από την πείνα και τις κακουχίες. Και δεν θέλω να ακούσω πάλι, το γνωστό και μη εξαιρετέο: “Άγνωσται οι βουλαί του κυρίου.” διότι πρόκειται για απολογητική.

γράφει ο Comte de Toulouse:

Οταν μικρός πήγαινα και χαλούσα τις μυρμηγκοφωλιές ή τους έριχνα πιπέρι και νερό, ούτε για μιά στιγμή δεν διανοήθηκα πως τα μυρμήγκια με το ελάχιστο μυαλό τους θα αισθάνονταν πως τα αγαπώ. Τελικά θέλει έναν πολύ ανεπτυγμένο εγκέφαλο για να μην μπορείς να σκέφτεσαι τα αυτονόητα!

γράφει το ελληνάκι:

“Ο θεός είναι αγάπη”. Δηλαδή, “μία αόριστη έννοια είναι μία άλλη αόριστη έννοια”. Όταν ένας άνθρωπος επαναπαύεται σε τέτοιου είδους αοριστίες, είτε επειδή τον βολεύει, είτε επειδή δεν έχει την όρεξη να το διερευνήσει παραπάνω, τότε είναι απολύτως φυσικό η αόριστη υποκειμενικότητα της θρησκείας να δρα σαν ισχυρός μαγνήτης πάνω του. Τη στιγμή που κάποιος πάψει να επαναπαύεται σε αόριστες έννοιες και αναζητά ρητές απαντήσεις στις εσωτερικές αναζητήσεις του, το πιο πιθανό είναι ότι θα αγαπήσει και με όλη την καρδιά του. Επειδή η αγάπη αυτή θα είναι δημιούργημά του και όχι απόρροια κάποιου παράδοξου δόγματος ή κάποιας απαρχαιωμένης ηθικής.

γράφει η Ιοκάστη:

Αν επαναπροσδιορίσουμε την έννοια θεός έτσι ώστε να αντιστοιχεί σε κάποια άλλη έννοια και διαστρεβλώσουμε λιγάκι την έννοια της πίστης, τότε όλοι «πιστεύουμε»σε κάτι. Όμως αντικειμενικά με το να πει κάποιος πως πιστεύει στην φιλία για παράδειγμα δεν της δίνει κάποια θεϊκή υπόσταση . Με την ίδια λογική θα μπορούσε κανείς να πει πως ο θεός είναι η φύση, το σύμπαν, ο έρωτας κοκ. Ενώ ίσως φαίνετα πως αυτό απλοποιεί τα πράγματα στην ουσία τα περιπλέκει γιατί εξισώνει τον θεό με μια έννοια περίπλοκη που δεν μπορεί ούτε να εξηγηθεί κι ούτε γίνεται να εξετασθεί αν είναι έγκυρη αυτή η εξίσωση κι αν πράγματι υπάρχει ένας τέτοιος θεός.Επίσης αυτή η εξίσωση έχει κάποιες πρακτικές επιπτώσεις στην ζωή ενός πιστού που δεν συμβαδίζουν και πολύ με την έννοια της αγάπης. Η βασικότερη κατά την γνώμη μου είναι η υποχρέωση υποταγής σε μια διδασκαλία που τον αναγκάζει να απορρίψει – σε σημείο μίσους κάποιες φορές – τους συνανθρώπους του είτε επειδή είναι αλλόθρησκοι, άθρησκοι ή άθεοι, είτε επειδή είναι ομοφυλόφιλοι, και γενικότερα επειδή διαφέρουν με κάποιον τρόπο από το δόγμα που επιβάλλει «ο θεός της αγάπης».

Πως όλα αυτά δικαιολογούνται προερχόμενα από την πίστη στην παραδοχή πως ο θεός είναι αγάπη; Στην θεωρία όλα μπορεί να ακούγονται πολύ όμορφα, το θέμα είναι να βλέπουμε πέρα από το περιτύλιγμα και να εξετάζουμε την ουσία της κάθε κατάστασης.

γράφει ο Άστρον:

Υπάρχουν μερικές φράσεις που οι πιστοί χρησιμοποιούν κατά κόρον σαν slogans. Το κύριο λογικό πρόβλημα αυτών των απλοϊκών slogans είναι το εξής: χρησιμοποιούν πάντα ως δεδομένο αυτό το οποίο πρέπει να αποδείξουν.Εάν στο μέλλον με κάποιο λογικό και επιστημονικό τρόπο βρίσκαμε αποδείξεις για την ύπαρξη κάποιου «Θεού», τότε και μόνον τότε θα μπορούσαμε να συζητήσουμε και για τις όποιες ιδιότητές του. Αλλά στην παρούσα φάση νομίζω ότι είναι εντελώς παράλογο να συζητούμε για τις ιδιότητες ενός αναπόδεικτου όντος και μάλιστα να τους δίνουμε χροιά επιχειρημάτων.

γράφει η Αόρατη Μελάνη:

Η δήλωση «ο θεός είναι αγάπη» δεν αποδεικνύει ότι υπάρχει θεός. Πρώτα πρέπει να αποδείξουμε ότι υπάρχει θεός και μετά να διερευνήσουμε τις ιδιότητές του. Δεν μπορούμε να ορίσουμε αυθαίρετα τις ιδιότητες και να θεωρήσουμε τον αυθαίρετο ορισμό μας ως απόδειξη για την ύπαρξή του. Επίσης δεν μπορούμε να θεωρήσουμε την δήλωση αυτή αληθινή μόνο και μόνο επειδή μοιάζει «απλή και σοβαρή». Η απλότητα δεν συνιστά στοιχείο αξιοπιστίας. Εξίσου απλή είναι και η δήλωση «ο θεός είναι μίσος», κανείς θρήσκος όμως δεν την θεωρεί αληθινή. Όσο για σοβαρή, μια δήλωση χωρίς τεκμήρια κάθε άλλο παρά σοβαρή είναι.

Η αγάπη είναι ένα ανθρώπινο συναίσθημα. Όλοι οι άνθρωποι είναι ικανοί για αγάπη, είτε πιστεύουν στον θεό είτε όχι. Μπορεί κανείς να μιλήσει για την αγάπη σε όλο της το εύρος και τις εκφάνσεις, χωρίς να χρειαστεί να μιλήσει για θεό. Μήπως λοιπόν η ταύτιση του θεού με την αγάπη δείχνει αλαζονεία από μέρους των θρήσκων και απαξίωση των άθεων συνανθρώπων τους; Πάρα πολλοί άνθρωποι αισθάνονται κατάνυξη και ψυχική ανάταση μπροστά στη φύση, κοιτάζοντας «τα πουλιά, τα φύλλα των δένδρων, την ζωή», χωρίς να πιστεύουν στον θεό. Οι θρήσκοι συνδέουν συναισθηματικά το δέος ενώπιον της φύσης με την έννοια του θεού, ωστόσο η αντίληψη αυτή είναι καθαρά προσωπική υπόθεση. Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να βιώσουν κατανυκτικές εμπειρίες, χωρίς να έχουν πίστη στον θεό.

Τα αισθήματα των θρήσκων για τον θεό, τη φύση, την αγάπη, είναι καθαρά υποκειμενικά. Δεν μπορούν να ελεγχθούν ούτε να διασταυρωθούν αντικειμενικά και επομένως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ούτε για να διαπιστώσουμε αν υπάρχει θεός ούτε για να τον περιγράψουμε.

Μήπως λοιπόν οι θρήσκοι θα έπρεπε να το ξανασκεφτούν;

γράφει ο Batcic:

Κι εγώ κάπου διάβασα ότι ο “θεός είναι αυγολέμονο”! Θα με ενδιέφεραν λοιπόν ρητορικά δύο απλές ερωτήσεις!

Α. Με ποιο κριτήριο επιλέγουμε το αληθές ή όχι των διαφόρων τυχαίων ρήσεων που διαβάζουμε;

Β. Με ποιο κριτήριο επιλέγει κάποιος να βλέπει τα πουλιά, τα φύλλα των δένδρων και τη ζωή και όχι αντίστοιχα τους κυνηγούς, τους εμπρηστές δασών και το θάνατο, όταν σκέπτεται το θεό; Ιδίως αν κατά τη γνώμη του, αυτός ο θεός εποίησε τα πάντα, και μάλιστα εν σοφία!


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής. Δημοσιεύεται με τη συγκατάθεση της αναγνώστριας. Το επώνυμο παραλείπεται κατόπιν παράκλησης της ιδίας.

Αγαπητοί φίλοι

Τυχαία είδα το blog Atheia στο διαδίκτυο. Διάβασα κάποια άρθρα και εκείνο που αισθάνθηκα είναι την βαθιά ανησυχία και σύγχυση των αρθρογράφων.

Είναι απόλυτα σεβαστές οι σκέψεις, οι διαφορετικές τοποθετήσεις για θέματα τόσο ιδιαίτερα όσο αυτά της πίστης.

Ωστόσο ίσως θα ήταν πιο ώριμο να τοποθετουσαν τις σκέψεις τους με ένα ερωτηματικό οι αρθρογράφοι και λιγότερο με θέσεις (γεμάτες αλαζονεία συχνά) για θέματα που είναι οφθαλμοφανές ότι δεν μπορούν να απαντήσουν.

Σε κανένα άρθρο από όσα διάβασα δεν είδα κάτι που να με κάνει να θεωρήσω τους προβληματισμούς σοβαρούς ώστε να αναρωτηθώ.

Λυπάμαι αλλά τόσες ανοησίες συγκεντρωμένες δεν είχα ξαναδεί.

Ο Θεός είναι αγάπη διάβασα πρόσφατα (κι η λέξη αγάπη είναι που δεν συνάντησα στα άρθρα σας) κι αυτό είναι πολύ πιο απλό και σοβαρό, για να το πιστέψω αρκεί να κοιτάξω τα πουλιά, τα φύλλα των δένδρων, την ζωή..

Μήπως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε;

Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία

Μαρία Χ.

Συνέχεια…

134 σχόλια
  1. 7 Νοεμβρίου 2009, 23:06

     

    @Philalethe00
    Ο Ντοστογιέφσκι δεν το είπε ποτέ αυτό!! Για μια αναλυτική απάνηση, με συγκεκριμένες παραπομπές, δες εδώ: Αφαιρώντας το ΔΕΝ!

  2. 8 Νοεμβρίου 2009, 00:42

     

    Η οντοποιημένη αυτή έννοια στην οποία έχει δοθεί το όνομα Θεός και η οποία ανάλογα με το πώς την αντιλαμβάνεται ο κάθε πιστός, προσεγγίζεται και βιώνεται και με διαφορετικό τρόπο, κατά τη χριστιανική πίστη παραμένει προαιωνίως αμετάβλητη και αναλλοίωτη, υπεράνω κάθε χωροχρονικού ορίου και παντελώς ελεύθερη κι ανεπηρέαστη από οποιαδήποτε εσωτερική ή εξωτερική ανάγκη. Παρ’ όλα αυτά, η ίδια η κτίση -πολύ δε περισσότερο ο άνθρωπος-, χρωστά τη δημιουργία της σε ένα συναίσθημα τού Δημιουργού, που όσο κι αν προσπαθούμε να το σχετικοποιήσουμε περνώντας το από το νομιναλιστικό φίλτρο των ανθρωπομορφικών εκφράσεων, δεν παύει να αποτελεί ακριβώς την προβολή των δικών μας παραστάσεων και τού δικού μας εσωτερικού κόσμου, και το χειρότερο, να ενέχει στοιχεία ένδοιας. Διότι ακόμα κι αν δεχθεί κανείς ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο από αγάπη, η αγάπη αυτή δεν παύει να είναι κίνητρο ۬ και τα κίνητρα όπως γνωρίζουμε, ωθούν, δεν ωθούνται. Δεν είναι δυνατόν, δηλαδή, από τη μια να ορίζουμε τον Θεό ως αναλλοίωτο, απαθή (άνευ παθών) και απόλυτα ελεύθερο, κι απ’ την άλλη ν’ αφήνουμε ανοιχτό το παραθυράκι τής «αγάπης». Διότι η απάθεια και η αταραξία για την οποία γινόταν λόγος ήδη από τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, δεν βλέπω γιατί θα πρέπει να εξαρτώνται από την ποιότητα τού συναισθήματος. Όπως, λοιπόν, η αΐδιος, προγιγνώσκουσα και αναλλοίωτη άρρητη αρχή ούτε θυμάται, ούτε οργίζεται, ούτε ζηλεύει, ούτε μετανοιώνει, έτσι θα έπρεπε -όσο εξωφρενικό κι αν ακούγεται αυτό- και να μην… αγαπά! Ούτε πριν, ούτε τώρα, ούτε στο μέλλον, ούτε ποτέ – πόσο μάλλον αχρόνως! Το να ισχυριζόμαστε το αντίθετο, κατά τη γνώμη μου αποτελεί κραυγαλέα περίπτωση επιλεκτικής κρίσης που καθιστά διατυπώσεις όπως « χριστιανικός αγνωστικισμός ως προς την ουσία τού Θεού» κενούς περιεχομένου.

    Ο αγαπητός και ευρυμαθέστατος philaletheοο σε κάποιο σχόλιο του αντιδιέστειλε την άπειρη αγάπη τού Δημιουργού προς «την αλλοίωση στην φύση μας που έχει νοσήσει μεταπτωτικά, και παράγει, ριζικά αυτονομημένη, όλη αυτήν την κακία, την δυστυχία, την μιζέρια […]». Τη ροπή, όμως, τής ανθρώπινης φύσης προς την αμαρτία, στο Γένεσις Η΄ 21, ο Θεός την αναγνώρισε στον άνθρωπο ως ισχυρότατο ελαφρυντικό. Αυτό, ωστόσο, δεν τον είχε εμποδίσει πρωτύτερα να αφανίσει ανθρώπους και ζώα από προσώπου γης στέλνοντας τον φοβερό Κατακλυσμό. Κι αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς: γιατί; Αφού ο Θεός ως προγιγνώσκων και προαιωνίως αγαπών είχε απόλυτη επίγνωση τής αδύναμης (μεταπτωτικής) φύσης των ανθρώπων, γιατί έπρεπε πρώτα να γίνει όλο αυτό το κακό και μετά να αναγνωρίσει ότι τελικά μάλλον υπερβολικό ήταν; Συμφιλιώθηκε, λέει, με τον δύστυχο τον γιό του και υποσχέθηκε, συμπονώντας την αδυναμία στην οποία βρισκόταν, να μην επαναλάβει πια τον Κατακλυσμό και να διατηρήσει με κάποια τάξη μέχρι το τέλος τού κόσμου τις μεταβολές τής σποράς και της συγκομιδής και των εποχών τού έτους. Ο Κολιτσάρας το έγραψε αυτό πετώντας μιαν ολόκληρη σειρά θεϊκών ιδιοτήτων στον κάλαθο των αχρήστων! Γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι εύκολο να συμβιβαστεί κανείς με την εικόνα ενός Θεού που δημιούργησε κάτι από άχρονη και αναλλοίωτη αγάπη, παρόλο που γνώριζε εκ των προτέρων ότι το δημιούργημά του αυτό κάποια στιγμή θα χρειαζόταν να το… αφανίσει! Και βέβαια, προφανώς δεν θα το αφάνιζε από… αγάπη, αλλά ορμώμενος από συναισθήματα που ΔΕΝ συνάδουν με τις ιδιότητες που του προσδίδονται. Το τίμημα, λοιπόν, στη συγκεκριμένη ιστορία είναι κατά τη γνώμη μου βαρύ: ο προγιγνώσκων Θεός εμφανίζεται να υπόκειται σε συναισθηματικές μεταπτώσεις: απογοητεύεται, μετανοιώνει, τιμωρεί και στο τέλος αναθεωρεί – κιόλα αυτά παρά την υποτιθέμενη αταραξία του και την εκ των προτέρων γνώση! Και επαναλαμβάνω, δεν έχει νόημα να ωραιοποιούμε και να μετριάζουμε τα ζητήματα αυτά χαρακτηρίζοντας τα απλώς «ανθρωπομορφικές εκφράσεις», αφού ακόμα κι αυτές οι απλές εκφράσεις τού πεπερασμένου ανθρώπινου λόγου προφανώς κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση θα θέλουν να πουν! Εν προκειμένω, όταν διαβάζουμε ότι ο Θεός «μεταμελήθη» που δημιούργησε τους ανθρώπους κι έστειλε τον Κατακλυσμό για να τους εξαλείψει, πώς ακριβώς θα πρέπει να το εννοήσουμε αυτό; Εάν το «μετάνιωμα» του δηλαδή δεν έχει καμία σχέση με όλα εκείνα τα συναισθήματα που οι άνθρωποι συνδέουν με τη λέξη αυτή -ούτε με λύπη ούτε με απογοήτευση ούτε με αλλαγή γνώμης ούτε με τίποτα παρεμφερές-, τότε με τι ακριβώς έχει σχέση; Τα πράγματα είναι, νομίζω, απλά: εάν το «μετάνιωμα» τού Θεού εκφράζει έστω και απειροελάχιστα αυτό που που όλοι οι άνθρωποι καταλαβαίνουν, τότε το δόγμα τής παντογνωσίας δέχεται καίριο πλήγμα! Διότι εφόσον ο Θεός ήξερε προ πάντων των αιώνων ότι ο κόσμος που επρόκειτο κάποτε να φτιάξει, θα τον απογοήτευε, γιατί τον έφτιαξε; Για να τον αφανήσει; Και το χειρότερο, πώς είναι δυνατόν να… μετάνιωσε («άλλαξε στάση» ή όπως αλλιώς θέλει, ας το πει κανείς) για κάτι το οποίο είχε άπειρες αιωνιότητες στη νιοστή χρόνο στη διάθεσή του να «σκεφτεί» και να «συνειδητοποιήσει»; Μα κι αν πάλι με τη λέξη «μετάνιωμα» περιγράφεται ανθρωποπαθώς κάποια άλλη ψυχική κατάσταση που εννοιολογικά δεν ταυτίζεται μ’ αυτό που εμείς με το φτωχό μυαλό μας φανταζόμαστε, αλλά αποδίδει κάτι διαφορετικό που κι αυτό δεν είμαστε σε θέση να το κατανοήσουμε απόλυτα με τη δική μας περιορισμένη λογική, τότε εν τέλει δεν είναι αυτό μια ξεκάθαρη ομολογία ότι τελικά, αφού εδώ οι λέξεις χάνουν το νόημά τους, δεν μπορούμε να έχουμε ιδέα για το τι είναι, πως σκέφτεται και τι ακριβώς θέλει ο Θεός; «Χριστιανικός αγνωστικισμός», θα πει κανείς – πού είναι το πρόβλημα; Το πρόβλημα είναι ότι ο όρος αυτός στην πράξη αποδεικνύεται κενός περιεχομένου. Κι εν πάση περιπτώσει, πρέπει να εξηγηθούν τα κενά. Το να φορτώνουμε μιαν έννοια χωρίς σταματημό, δεν μας βγάζει πουθενά. Απλώς περιπλέκει τα πράγματα. Ειλικρινά θα μ’ ενδιέφερε πολύ η άποψη των χριστιανών σχολιαστών για τα ζητήματα που έθεσα.

  3. 8 Νοεμβρίου 2009, 01:31

     

    Υπάρχουν μερικές έννοιες που δεν μεταφέρονται, δεν περιγράφονται, και δεν υποβάλλονται σε εργαστηριακούς ελέγχους σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον ενός εργαστηρίου. Αγάπη, θεός είναι μερικές.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ineffable_Things_said_to_be_essentially_incommunicable
    (Things_said_to_be_essentially_incommunicable)
    (Things said to be incomprehensibly incommunicable)

  4. 8 Νοεμβρίου 2009, 01:37

     

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ineffability

  5. 8 Νοεμβρίου 2009, 01:47

     

    Κώστα που ήσουνα;;;;; Πολλά ερωτήματα όμως έθεσες βρε παιδί μου και θα χαθεί ο μπούσουλας…

    @ philalethe00

    Βρε philalethe00 μου, ξέρεις ποιο είναι το θέμα; Δεν έχω κανένα πρόβλημα να γίνεται διάλογος και συζήτηση αλλά άμα κάνουμε κύκλους κουράζομαι. Εμένα αυτό μου λέει πως η συζήτηση έφτασε στο τέλος της, απλά δεν το παραδέχεται κανείς γιατί προσπαθεί να πείσει τον άλλον. Ε δεν έχω σκοπό να κάτσω να το κάνω αυτό. Σέβομαι το ότι σκεφτόμαστε διαφορετικά και δεν θέλω να σας πείσω, τα επιχειρήματά μου τα είπα, τα δικά σας τα άκουσα, νομίζω ότι αρχίζουμε την επανάληψη απλά. Δεν είναι θέμα αγανάκτησης αλλά πόση ώρα να λες τα ίδια και να ακούς τα ίδια;

    Αυτό περί ηθικής που λες δεν ισχύει (να τέθηκε καινούριο θέμα και το σχολιάζω ;) ). Δεν είδα πουθενά η θρησκεία να αποτρέπει το έγκλημα ή την ανηθικότητα. Αυτό είναι δουλειά του νόμου και της παιδείας. Και πίστεψέ με όσα ηθικά άτομα ξέρω είναι σωστά άσχετα με το αν είναι χριστιανοί ή άθεοι. Και όσοι χριστιανοί ξέρω κι είναι πραγματικά ηθικοί δεν είναι επειδή φοβούνται την τιμωρία ή επειδή ελπίζουν σε κάποια ανταμοιβή αλλά επειδή έτσι νιώθουν. Έτσι ακριβώς είναι και οι άθεοι. Τώρα να είναι κάποιος ηθικός γιατί φοβάται κάποιον θεό να το βράσω, αυτός είναι ένας άνθρωπος επικίνδυνος προφανώς.

  6. 8 Νοεμβρίου 2009, 01:56

     

    Άμα διαστρεβλώσουμε πολλές έννοιες βγάζουμε ό,τι συμπεράσματα θέλουμε. Η αγάπη είναι ένα συναίσθημα. Ο θεός υποτίθεται πως είναι μια ύπαρξη η οποία μάλιστα έχει κι απαιτήσεις από εμάς. Η σύγκιση που κάνεις δεν υφίσταται λοιπόν γιατί συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Το σωστό θα ήταν να πεις: η αγάπη και το μίσος για παράδειγμα. Ο θεός και ο βρικόλακας (ή ο καλικάντζαρος ή ο Δίας ή ένας τεράστιος και γλυκύτατος μωβ ελέφαντας με ροζ βούλες – που παρεμπίπτοντος εγώ λέω πως αυτός είναι ο δημιουργός του κόσμου και θέλω να μου αποδείξετε πως δεν είναι). Εσύ συγκρίνεις μήλα με καρέκλες και βγάζεις και συμπεράσματα…

  7. 8 Νοεμβρίου 2009, 15:16

     

    @a

    Υπάρχουν μερικές έννοιες που δεν μεταφέρονται, δεν περιγράφονται, και δεν υποβάλλονται σε εργαστηριακούς ελέγχους σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον ενός εργαστηρίου. Αγάπη, θεός είναι μερικές.

    Συμφωνώ με την αρχή, διαφωνώ με τα παραδείγματα.

    Οι έννοιες που βιώνουμε μέσα μας, όπως η έννοια της αγάπης, είναι υποκειμενικές και δεν γίνεται να ελεγχθούν εργαστηριακά. Αρκούμαστε στις ενδείξεις και στην διαβεβαίωση κάποιου για τα αισθήματά του.

    Οι έννοιες που αντιστοιχούν σε αντικείμενα και φαινόμενα του φυσικού κόσμου γύρω μας, μπορούν και πρέπει να ελέγχονται εργαστηριακά. Τέτοια είναι και η έννοια του θεού. Αν δεχτούμε ότι “θεός” είναι ένα ον που δημιούργησε τον κόσμο, απαντά σε προσευχές, επηρεάζει τα φυσικά γεγονότα, τότε μπορούμε και οφείλουμε να ελέγξουμε πειραματικά αν όντως υπάρχει.

    Με άλλα λόγια:

    Αν βλέπεις το άκτιστο φως μέσα σου και εκστασιάζεσαι, κανένα πρόβλημα. Αν βλέπεις το άκτιστο φως έξω από σένα και ισχυρίζεσαι ότι ανάβει λαμπάδες χωρίς αναπτήρα, χρειάζονται τεκμήρια.

  8. 8 Νοεμβρίου 2009, 15:21

     

    @philalethe00,

    “χωρίς θεό όλα επιτρέπονται”.

    Ούτως ή άλλως όλα επιτρέπονται. Εσύ αποφασίζεις ότι υπάρχει θεός και ότι έχει εντολές για το τι πρέπει να κάνεις και ότι θα τηρήσεις τις εντολές αυτές. Άλλος μπορεί να πιστεύει ότι υπάρχει θεός και έχει εντολές αλλά να αποφασίσει ότι δεν θα τηρήσει τις εντολές.

    Τι είναι αυτό που μας κάνει να τηρούμε τις οποιεσδήποτε ηθικές επιταγές;
    Μα φυσικά η προσδοκία της ανταμοιβής και ο φόβος της τιμωρίας. Για όλους τους ανθρώπους, ισχύει ότι αν βλάψουν τους συνανθρώπους τους, θα εξοστρακιστούν ή θα τιμωρηθούν με άλλον τρόπο, ενώ αν φερθούν ευγενικά, θα ενταχθούν κοινωνικά και θα έχουν θαλπωρή και αποδοχή.

    Ιδού λοιπόν το κλειδί της ηθικής: η κοινωνική αποδοχή.

    Για τους ένθεους ισχύουν ακριβώς τα ίδια όπως για τους άθεους. Μόνο που αυτοί, εκτός από την κοινωνική αποδοχή, βάζουν άλλο ένα καρότο μπροστά το κάρο: τον υποτιθέμενο μετά θάνατον παράδεισο (και άλλο ένα μαστίγιο από πίσω: την υποτιθέμενη κόλαση).

    Αλλά η βάση της συμπεριφοράς μας παραμένει η ίδια: φόβος τιμωρίας, προσδοκία ανταμοιβής. Ουδεμία σχέση έχει ο θεός με όλα αυτά.

    “Δεν υπάρχει καλό και κακό, μόνο οι πράξεις και οι συνέπειές τους”.
    (δεν το είπε ο Ντοστογιέφσκι, δεν ξέρω ποιος το είπε, αλλά συμφωνώ).

  9. Truth-Seeker permalink
    10 Νοεμβρίου 2009, 16:44

     

    Αγαπητοί θεατές(γιατί εδώ βλέπετε απόψεις) αλλα και συμμετέχοντες αυτής της τόσο μακραίωνης συζήτησης…

    Κάντε σας παρακαλώ τον κόπο να διαβάσετε προσεκτικά αυτά που θέλω να πώ και αν θέλετε να τα σχολιάσετε κιόλας γιατί και εγώ “διψάω” να μάθω την αλήθεια και θέλω να με βοήθησετε με όποιον τρόπο νομίζει ότι μπορεί ο καθένας.

    Κατ’αρχήν….Σας συγχαίρω και σας θαυμάζω όλους σας -άθεους και μη- για την προσπάθεια που κάνετε και της εκ βάθου και εμπεριστατωμένες -κατα το δυνατό του καθένα- απόψεις που θίγεται…Μου αρέσετε γιατί όλοι όσοι βρίσκεται εδώ και συζητάται, σημαίνει ότι “ψάχνεστε” και το “κυνηγάτε”. Είστε ανήσυχα πνεύματα και αυτό από μόνο του λέει πολλά.
    Και ειλικρινά δεν βλέπω ότι άθεοι και μη άθεοι έχουν να χωρίσουν πολλά…Και οι δύο πλευρές αναζητούν την αλήθεια από άλλη οπτική γωνία..Επομένως παραθέτοντας απόψεις εδώ προσπαθούμε να μάθουμε ή να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν αν υπάρχει κάτι πέρα από τον υλικό κόσμο τον οποίο αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας…Το κατα πόσο αυτό είναι χρήσιμο για να το γνωρίζουμε στις “υλικές” ζωές τις οποίες βιώνουμε θα είναι ίσως το αμέσως επόμενο που θα πρέπει να αναρωτηθούμε….Επομένως η πρώτη απορία είναι το αν υπάρχει Θεός ή -όπως θα ήθελα εγώ να το θέσω- ένα Υπέρτατο Ον μία Ανώτερη Δύναμη…τόσο ανώτερη που να ξεπερνάει τον Φυσικό Κόσμο τον οποίο γνωρίζουμε και κατανοούμε και αγγίζει τις σφαίρες του Μεταφυσικού Κόσμου αλλα -αν θέλετε και του Υπερφυσικού κόσμου. Οι έννοιες βέβαια Μεταφυσικό και Υπερφυσικό είναι πολύ αφηρημένες αλλά χρησιμοποιούμε αυτές τις λέξεις “αναγκαστικα” για να δηλώσουμε αυτό που -ορισμένοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει- είναι πέρα από το Φυσικό Κόσμο τον οποίο ξέρουμε και αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας, δηλαδή τον υλικό κόσμο..το σύμπαν αν μου επιτρέπετε…

    Έχοντας ως σημείο αναφοράς τα παραπάνω, θα ήθελα να σας θέσω ορισμένα προσωπικά ερωτήματα. Σίγουρα δεν είμαι ο κατάλληλος γιατί δεν έχω μάθει να χρησιμοποιώ πολύ την γλώσσα αλλα και γενικότερα του μυαλό μου γιατί είμαι και εγώ θύμα της εποχής των Greeklish, της ξενομανίας, του ωχαδερφισμού και του πωρωμένου μυαλού που έχει βομβαρδιστεί απο πλήθος πληροφοριών και έχει δεχτεί μια ανευ προηγουμένου πλύση εγκεφάλου και έχει αποβλακωθεί σε μάλλον μη αναστρέψιμο -ελπίζω όχι-σημείο.

    Ο συλλογισμός μου λοιπόν-από όσα μπορεί να κατεβάσει το μυαλό μου- είναι ο εξής…
    Έχουμε το δεδομένο οτι ζούμε σε έναν υλικό κόσμο αυτό που ονομάσα πρίν Φυσικό Κόσμο…μέσα σε αυτόν λοιπόν δεν μπορεί να αποδειχτεί ΤΙΠΟΤΑ έξω από αυτόν…είναι όμως όντως τίποτα;;;;;
    Πάντα μου άρεσε η επιστημονική έρευνα και αναζήτηση των πραγμάτων γιατί η παράθεση στοιχείων και η επιχειρηματολογία που μπορείς να έχεις με αυτά είναι αδιάσειστη και αναμφισβήτητη.
    Στο δια ταύτα λοιπόν…ο Υλικός Κόσμος διέπεται από νόμους και κανόνες που η επιστήμη μας βοήθησε να τους μάθουμε αλλά και να ερμηνεύουμε φαινόμενα και ότι μας περιβάλλει αισθητά…ίσως και να μην τους ξέρουμε όλους ακόμα…
    1)η επιστήμη μιλάει για την δημιουργία αυτού του Φυσικού Κόσμου από ένα μεγάλο μπινγκ-μπάνγκ-μεγάλη έκρηξη δηλαδή που έλαβε χώρα και δημιουργήθηκε αυτός ο κόσμος ο υλικός που αντιλαμβανόμαστε

    η επιστήμη της Φυσικής όμως όπου από αυτήν έχουν ουσιαστικα διατυπωθεί όλοι σχεδόν οι νόμοι που διέπουν το σύμπαν(βαρύτητα-ατομικα και υποατομικά σωματίδια-ηλεκτρομαγνητισμός-κβαντομηχανική κτλ κτλ) έχει διατυπώσει μία αρχή ισχυρότατη για να μπορεί να λύνει τα προβλήματα του Φυσικού Κόσμου και η οποία την βοήθησε και πάρα πολύ για να τον κατανοήσει…η αρχή αυτή έιναι

    2)η ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ!!!!!που είναι και πολύ βασική αρχή της ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ(το τονίζω γιατι η αστρονομία συμπριλαμβάνεται στις επιστήμες που ασχολούνται με το μπινγκ-μπανγκ) —->
    “Σύμφωνα με την αρχή αυτή, η ενέργεια δεν μπορεί να δημιουργηθεί από το μηδέν, ούτε και μπορεί να χαθεί ή να καταστραφεί.”—->αυτό δεν το λέω εγώ…το λέει ΑΡΧΗ της ΦΥΣΙΚΗΣ…

    Με αυτά λοιπόν τα σημεία 1) και 2) βρε παιδιά βλέπω ότι υπάρχει αντίφαση!!!

    Αλλά και η ΒΙΟΛΟΓΙΑ υποστηρίζει ότι “δεν δύναται να δημιουργηθει ζωή εκ του μη όντως”!!!!!

    Και το ερώτημα μου είναι το εξής…

    Α)Πώς γίνεται ο κόσμος ο Υλικός να δημιουργηθεί από το μηδέν με μία μεγάλη έκρηξη αφού η ίδια η επιστήμη σου λέει ότι η ενέργεια (και ο Υλικός Κόσμος που γνωρίζουμε είναι όλος μορφές ενέργειας-χημικη ενέργεια,μηχανική ενέργεια,ηλεκτρική ενέργεια κτλ τκλ) ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ…????????

    Η επιστήμη χρησιμοποιεί αυτή την Αρχή πολλές φορές για να λύνει προβλήματα ενέργειας και με πολλή επιτυχία μάλιστα…Ειδικά όταν έχουμε τη μετατροπή μίας ενέργειας απο μία μορφή σε μία άλλη…

    Ανθρωποι μου…είμαι όλος αυτία….εγώ δεν δηλώνω ούτε άθεος ούτε μη άθεος….δηλώνω οτι απλά αναζητώ την αλήθεια…το σίγουρο όμως είναι…

    αφού η ίδια η Επιστήμη της Φυσικής μου λέει ότι η ενέργεια διατηρείται…αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ,και πριν το μεγάλο μπινγκ-μπανγκ που δημιουργήθηκε όλος αυτός κόσμος στον οποίο ζούμε, κάπου προυπήρχε ενέργεια για να μπορέσει να την διοχετεύσει σε αυτόν τον κόσμο που ζούμε…δεν μπορείς να κάνεις τίποτα από το μηδέν…ακόμα και ότι φτιάχνουμε σε αυτόν τον κόσμο χρειαζόμαστε “πρώτες ύλες”. Άρα η ενέργεια προυπάρχει…έστω και σε μορφή που δεν μπορούμε να αντιληφθουμε βρε παιδιά..
    Τώρα το τί ειναι αυτό που προυπήρχε σίγουρα δεν μπορώ να ξέρω..για αυτό και κάθε θρησκεία μπορεί να λέει τα δικά της και να τα πιστεύει…

    Είμαι όλος αυτία και ζητώ συγγνώμη από όσους επιστήμονες θεωρούν ότι έθεσα τόσο πτωχά και ατελώς τέτοιες έννοιες…η μόνη μου πρόθεση είναι να πάρω και άλλες γνώμες πάνω στον συλλογισμό μου για να δω πόσο λάθος μπορεί να έιναι.

  10. 10 Νοεμβρίου 2009, 23:29

     

    @Truth-Seeker, καλώς ήλθες στην κουβέντα μας. Ρωτάς:

    Πώς γίνεται ο κόσμος ο Υλικός να δημιουργηθεί από το μηδέν με μία μεγάλη έκρηξη αφού η ίδια η επιστήμη σου λέει ότι η ενέργεια (και ο Υλικός Κόσμος που γνωρίζουμε είναι όλος μορφές ενέργειας – χημικη ενέργεια, μηχανική ενέργεια, ηλεκτρική ενέργεια κτλ τκλ) ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ…?

    Δεν το ξέρουμε.

    Άρα η ενέργεια προϋπάρχει…έστω και σε μορφή που δεν μπορούμε να αντιληφθουμε βρε παιδιά.. Τώρα το τί ειναι αυτό που προυπήρχε σίγουρα δεν μπορώ να ξέρω… για αυτό και κάθε θρησκεία μπορεί να λέει τα δικά της και να τα πιστεύει…

    Καθόλου. Το ότι δεν ξέρουμε τι “προϋπήρχε” του big bang δεν σημαίνει ότι δικαιώνεται καθένας να λέει τα δικά του, κι αν τα λέει οπωσδήποτε δεν μπορεί να απαιτεί να τον πάρουμε και στα σοβαρά. Εξάλλου, οι θρησκείες δεν αρκούνται να πούνε ότι “αυτό που προϋπήρχε του big bang λέγεται θεός” αλλά λένε και πολλές άλλες ιστορίες για τον “θεό” και του αποδίδουν πολλές άλλες ιδιότητες που δεν ευσταθούν. Οπότε το όλο πακέτο μαζί είναι για πέταμα.

    Αλλά και να δεχτούμε ότι “θεός” είναι αυτό που προϋπήρχε του big bang, τι κερδίσαμε; Ένα όνομα για το φαινόμενο αυτό; Μικρό το κέρδος, αν δεν γνωρίζουμε τίποτε άλλο.

    Το ενδεχόμενο να είναι ο θεός μια ενσυνείδητη οντότητα που προκάλεσε κατά κάποιον τρόπο το big bang, πέρα από εντελώς απίθανο και ατεκμηρίωτο, δεν ερμηνεύει απολύτως τίποτα και δεν λύνει καμμιά απορία: εξακολουθούμε να μην ξέρουμε με ποιους μηχανισμούς το έκανε, καθώς και πώς δημιουργήθηκε ο ίδιος και τι ιδιότητες έχει. Αντί να λύσουμε τις απορίες μας δηλαδή, με την υπόθεση του “θεού” δημιουργούμε και άλλες.

    Επομένως είναι μια περιττή και άχρηστη υπόθεση, από φυσική άποψη.

    Επομένως παραθέτοντας απόψεις εδώ προσπαθούμε να μάθουμε ή να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν αν υπάρχει κάτι πέρα από τον υλικό κόσμο τον οποίο αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας…

    Όχι. Εγώ παραθέτω απόψεις προσπαθώντας να καταστήσω κατανοητό ότι δεν έχει νόημα να επινοούμε έννοιες πέρα από τον κόσμο που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας (όπως αυτές προεκτείνονται με τα τεχνολογικά μέσα, και με την επεξεργασία των δεδομένων στον εγκέφαλό μας). Μπορούμε να γνωρίσουμε μόνο ό,τι μπορούμε να αντιληφθούμε με φυσικά μέσα – τίποτε άλλο. Φτιάχνοντας ιστορίες για φανταστικά όντα “πέρα από τη φύση” δεν γνωρίζουμε τη φύση, αντίθετα βάζουμε φραγμούς στη γνώση.

    Επομένως η πρώτη απορία είναι το αν υπάρχει Θεός ή -όπως θα ήθελα εγώ να το θέσω- ένα Υπέρτατο Ον μία Ανώτερη Δύναμη…

    Για μένα δεν υπάρχει τέτοια απορία.

    Η μόνη απορία που έχω, η μόνη απορία που μπορεί να έχει ένας γνήσιος αναζητητής της αλήθειας, είναι “τι υπάρχει;”

    Από τι στιγμή που λέμε μέσα μας “μάλλον υπάρχει Αυτό” (όπου “αυτό” βλέπε θεός, φαντάσματα, νεράιδες, ξωτικά, κακό μάτι ή ό,τι άλλο) και αρχίζουμε να ρωτάμε “υπάρχει Αυτό;” αναζητώντας ενδείξεις κι επιχειρήματα για την ύπαρξή του, είμαστε ήδη προκατειλημμένοι.

    Μόνο αν είμαστε τελείως αμερόληπτοι, χωρίς προκατασκευασμένες ιδέες, μπορούμε να γνωρίσουμε Αυτό που Υπάρχει Αληθινά, οτιδήποτε κι αν είναι.

    Οι έννοιες βέβαια Μεταφυσικό και Υπερφυσικό είναι πολύ αφηρημένες αλλά χρησιμοποιούμε αυτές τις λέξεις “αναγκαστικα” για να δηλώσουμε αυτό που -ορισμένοι υποστηρίζουν ότι υπάρχει- είναι πέρα από το Φυσικό Κόσμο τον οποίο ξέρουμε και αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας, δηλαδή τον υλικό κόσμο.

    Οι έννοιες “μεταφυσικό” και “υπερφυσικό” είναι σοφιστείες κενές νοήματος και παραπλανούν τον αναζητητή της αλήθειας. Οτιδήποτε υπάρχει, είναι εξ ορισμού φυσικό, είναι μέρος της φύσης. Σίγουρα υπάρχουν πράγματα στη φύση που δεν γνωρίζουμε (ακόμη), αλλά είναι κι αυτά φυσικά, μέρος της φύσης. Ονομάζοντας “μεταφυσικό” ή “υπερφυσικό” αυτό που δεν γνωρίζουμε, βάζουμε νοητικά εμπόδια στην φυσική διερεύνησή του.

    Και δεν είναι διόλου “αναγκαστικό” να τις χρησιμοποιήσουμε. Μην πέφτεις σ’ αυτήν την παγίδα. Μπορείς να μιλήσεις για τα πάντα στο σύμπαν, χωρίς να χρειαστεί να αναφερθείς σε κάτι “μετα-υπερ-παραφυσικό”.

    Όλα είναι φυσικά, ακόμη και τα προς το παρόν ανεξήγητα, ακόμη και τα προς το παρόν άγνωστα.

  11. 11 Νοεμβρίου 2009, 10:36

     

    @Truth-Seeker
    Έχω να σου επισημάνω μερικά πραγματάκια πάνω στη συλλογιστική σου. Λοιπόν:
    Χωρίς καμία διάθεση να σε θίξω, όταν παραθέτεις κάποιο επιχείρημα βασισμένο σε κάποια επιστημονική αρχή, επιβάλλεται να έχεις διαβάσει πολύ καλά αυτήν την αρχή. Το οικοδόμημα της επιστήμης δεν καταρρέει, παρά μόνο εξελίσσεται, γιατί πολύ απλά στις διατυπώσεις της δεν χωράει ούτε ένα κόμμα χωρίς την αντίστοιχη απόδειξη!

    Έχοντας κάνει αυτόν τον πρόλογο, έχω να σου πω δύο πράγματα:
    Α. Ενώ η Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας κατά Truth-Seeker λέει:

    …η ενέργεια δεν μπορεί να δημιουργηθεί από το μηδέν, ούτε και μπορεί να χαθεί ή να καταστραφεί.

    , η ορθή διατύπωση της Αρχής Διατήρησης της Ενέργειας λέει:

    σε ένα κλειστό σύστημα η ενέργεια δεν μπορεί να δημιουργηθεί από το μηδέν, ούτε και μπορεί να χαθεί ή να καταστραφεί.

    Β. Η θεωρία για την προέλευση του σύμπαντος κατά Truth-Seeker λέει:

    …η επιστήμη μιλάει για την δημιουργία αυτού του Φυσικού Κόσμου από ένα μεγάλο μπινγκ-μπάνγκ-μεγάλη έκρηξη δηλαδή που έλαβε χώρα και δημιουργήθηκε αυτός ο κόσμος ο υλικός που αντιλαμβανόμαστε…

    , ενώ η σωστή διατύπωση της ανωτέρω φράσης είναι:

    …η επιστήμη μιλάει για την δημιουργία αυτού του Φυσικού Κόσμου από ένα μεγάλο μπινγκ-μπάνγκ-μεγάλη έκρηξη δηλαδή που έλαβε χώρα και δημιουργήθηκε αυτός ο κόσμος ο υλικός που αντιλαμβανόμαστε μαζί με τους φυσικούς νόμους που τον διέπουν

    Συνεπώς φίλε Truth-Seeker, το ερώτημα που διατυπώνεις είναι είτε εκ του πονηρού είτε εξαιτίας της ημιμάθειας. Το πρώτο είναι το λιγότερο άκακο, ενώ το δεύτερο, το οποίο, κατά τη γνώμη μου, είναι και το χειρότερο, προκύπτει από την απελπισμένη προσπάθεια ανθρώπων εθισμένων στην αμάθεια, να βρουν τρύπες στο οικοδόμημα της γνώσης για να στηρίξουν τις διάφορες υπερφυσικές τους αντιλήψεις. Εύχομαι να ανήκεις στην πρώτη κατηγορία, γιατί τα λεκτικά παιχνίδια έχουν πάντα θέση σε έναν έντονο διάλογο!

    Τις απαντήσεις που ζητάς θα τις πάρεις αναζητώντας (π.χ. στο Google) τα λήμματα γυμνές ανωμαλίες και πληθωριστικό μοντέλο του σύμπαντος. Εγώ δεν θα μπω στον κόπο να τα αναλύσω περισσότερο, γιατί θα είναι εκτός θέματος!

  12. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 15:21

     

    Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση…Αν έχεις χρόνο και διάθεση πρόσεξε σε παρακαλώ και την παρούσα απάντηση μου στα δικά σου σημεία και όχι μόνο

    1)Στα σίγουρα ,για τέτοια ζητήματα ποτε δεν μπορούμε να ξέρουμε απόλυτα…αλλά σας λέω τον συλλογισμό της Αρχής Διατήρησης Ενέργειας(ΑΔΕ) που έχει μία λόγικη και δεν μου απαντάται…μου λέτε ξερά ότι δεν ξέρουμε…με βάση ομως αυτή τη λογική της Φυσικής Επιστήμης της ΑΔΕ τίποτα δεν μπορεί να ξεκινήσει από το μηδέν….Άρα ή ο Φυσικός Κόσμος υπήρχε απο πάντα ή από κατι αλλό ξεκίνησε να υπάρχει.

    2)Με τίποτα δεν εννοήσα ότι ο καθένας μπορεί να δικαιώνεται για του τί προϋπήρχε του μπινγκ-μπανγκ…Σας παρακαλώ μην μου προσθέτετε λόγια σε αυτά που λέω γιατί σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να δικαιώσω καμία θρησκεία για αυτα που θέλουν να λένε..απλά ήθελα να πω ότι ο καθένας-αφού δεν ξέρουμε τι ήταν πριν το μπινγκ-μπανγκ έχει το δικαίωμα να φανταστεί ότι γουστάρει…ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ και ΟΥΤΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΜΕΡΙΣΤΩ…αυτό που ήθελα να τονίσω με αυτόν τον συλλογισμό μου είναι ότι σίγουρα κάτι προϋπήρχε του μπινγκ-μπανγκ ή απλά είναι λάθος η θεωρία του μπινγκ-μπανγκ…

    Τους μηχανισμους και τις ιδιότητες κανείς δεν μπορει να τις ξέρει…ακόμα τουλάχιστον…αυτο ίσως είναι ένα επόμενο βήμα στη συζήτηση…εγώ απλά παρέθεσα με βάση τον στοχασμό μου στους νόμους της Φυσικής ότι μπορει η ΑΔΕ να αποδεικνύει την προύπαρξη ενέργειας και πριν του μπινγκ-μπανγκ-αν δεχτούμε βέβαια ως δεδομένη την ύπαρξη του μπινγκ-μπανγκ…Με λίγα λόγια επικεντρώνομαι στο ζητούμενο του αν υπήρχε κάτι πριν αυτής της έκρηξης…γιατί πολλοι Άθεοι ισχυρίζονται ότι δεν υπήρχε τίποτε..και απλά σε αυτό έρχομαι αντίθετος και απλα λέω ότι με βάση την Φυσική που ξέρω σίγουρα κάτι υπήρχε πριν….ΔΕν με ενδιαφέρει πως αυτό το κάτι το αποκαλεί ο καθένας…θες ΘΕΟ;θες ανωτέρα δύναμη;θες ΜΑΤΡΙΧ;θες το Παντοδύναμο μπακλαβαδάκι;;;;δεν θα κολλήσω στην ορολογία…. απλά πολλές φόρες και εγώ επικεντρώνομαι στην λέξη Θεός γιατι είναι και αυτή που χρησιμοποιεί και ο περισσότερος κόσμος και την χρησιμοποιώ και εγώ για να μπορέσω απλά να συννενοηθώ μαζί τους.

    3)Μου λες εδώ:
    —>”Όχι. Εγώ παραθέτω απόψεις προσπαθώντας να καταστήσω κατανοητό ότι δεν έχει νόημα να επινοούμε έννοιες πέρα από τον κόσμο που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας (όπως αυτές προεκτείνονται με τα τεχνολογικά μέσα, και με την επεξεργασία των δεδομένων στον εγκέφαλό μας)….” —>

    —>Αγαπητή μου κυρία…ο κόσμος κάποτε αντιλαμβανόταν με τις αιθήσεις του-και με βάση τα τεχνολογικά μέσα που διέθετε μέχρι τότε-ότι η Γη είναι ένα αχανές οριζόντιο επίπεδο!!!
    Οταν λοιπόν ο Γαλιλαίος τόλμησε να διακηρύξει ότι η γη είναι στρογγυλή, αιωρείται στον αέρα και κινείται, συνελήφθη, φυλακίσθηκε και φέρθηκε μπροστά στους καρδινάλιους που αποτελούσαν τους δικαστές της ιεράς εξέτασης και ήταν σκληροί και αδίστακτοι. Και δεν είναι το μόνο παράδειγμα…Και η θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν άργησε να γίνει ευρύτερα αποδεκτή απο την Επιστημονική Κοινότητα…και μπορώ να σας φέρω χιλιάδες παραδείγματα ανθρώπων που δικαιώθηκαν πολύ αργότερα γιατί απλά η τότε κοινή λογική και τα τότε τεχντολογικά μέσα δεν ήταν αρκετά….Θελώ να πω με αυτό ότι επειδή δεν γνωρίζουμε κάτι ακόμα με αποδεικτικά στοιχεία δεν μπορούμε να ισχυριστούμε κιολάς ότι δεν εχει νόημα να ασχολουμάστε με αυτό…γιατί έτσι ο σύγχρονός κόσμος έτσι όπως τον ξέρουμε δεν θα υπήρχε ποτέ αν κάποιοι δεν προσπαθούσαν να ξεπεράσουν τα ήδη γνωστά με αισθήσεις και τεχνολογικά μέσα…δεν θα εξελισόμασταν…δεν θα είχαμε νέες ανακαλύψεις και επινοήσεις…

    4)μου λες
    ———–>”Η μόνη απορία που έχω, η μόνη απορία που μπορεί να έχει ένας γνήσιος αναζητητής της αλήθειας, είναι “τι υπάρχει;”
    ———–>Και πολύ καλά μου απαντάς εδώ…και έχεις δίκιο και το συμμερίζομαι…το ζήτημα είναι “τι υπάρχει”! Απλά η τοποθέτηση μου είναι τέτοια που φαίνεται να είναι προκατηλλειμένη καθότι και εγώ επηρεάζομαι από το maistream και τείνω να πιστευώ έστω και ασυνείδητα ότι αυτό το “τί” είναι μία Ανωτέρα Δύναμη…και παραδέχομαι ότι είναι μεγάλη η πιθανότητα να είμαι λάθος…απλα όταν και στα μαθηματικά προσπαθείς να βρεις λύσεις σε ένα ζήτημα -αν το θυμάσαι και εσύ όταν έλυνες εξισώσεις στο Λύκειο- το οποίο δεν είχες από που να ξεκινήσεις έκανες τον συλλογισμο “Έστώ ότι….” και παραδεχόσουν κάτι σαν δεδομένο στο πρόβλημα σου εντελώς αυθαίρετα…μου όμως πολλές φορές σε βοηθούσε να λύσεις το πρόβλημα!!!!σε αυτό όμως το “έστω ότι” δεν έχεις στηρίξει όλο σου το συλλογισμό…γιατι αν δεν σου βγεί τότε δοκιμάζεις ένα νέο “εστω ότι”..και μετά άλλο αν δεν σου βγεί…και ξανά..μεχρί να λύσεις το πρόβλημα!
    Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός με αυτα που σου λέω έδω γιατί προσπαθώ με φτωχά λόγια να σου περάσω βαθειές έννοιες και είναι σίγουρα δύσκολο…Ξαναδιάβασέτα σε παρακαλώ αν δεν καταλαβαίνεις και αν δεν κουράστηκες…Εύχομαι να γίνομαι κατανοητός…

    Και θέλω να προσθέσω κάτι ακόμα
    5)μου λες—->
    Οι έννοιες “μεταφυσικό” και “υπερφυσικό” είναι σοφιστείες κενές νοήματος και παραπλανούν τον αναζητητή της αλήθειας. Οτιδήποτε υπάρχει, είναι εξ ορισμού φυσικό, είναι μέρος της φύσης. Σίγουρα υπάρχουν πράγματα στη φύση που δεν γνωρίζουμε (ακόμη), αλλά είναι κι αυτά φυσικά, μέρος της φύσης. Ονομάζοντας “μεταφυσικό” ή “υπερφυσικό” αυτό που δεν γνωρίζουμε, βάζουμε νοητικά εμπόδια στην φυσική διερεύνησή του.—->
    Εδώ θα σου παραθέσω μερικές ιστοσελίδες που όποτε έχεις χρόνο κάτσε διάβασε για να δεις ότι και εγώ είμαι προβληματισμένος και ψάχνομαι όσο μπορώ-γιατί πάνω από όλα είναι η καθημερινή ζωή που ζούμε με τα προβλήματά της,τις χαρές της και τις λύπες της….. και όχι αυτές οι έρευνες…

    Ακόμη και η Επιστήμη φίλτατε μου άνθρωπε, όταν δεν μπορεί να εξηγήσει κάτι επαρκώς ή το αποσιωπεί ή το μόνο που έχει να κάνει είναι να παραδεχτεί ότι ξεπερνάει τα όρια του Φυσικού Κόσμου και περνάει σε άλλα διασταση/κόσμο/έννοια…όπως θες εσύ ονομάτησέ το…Η επιστήμη είναι ιδιαίτερα προβληματισμένη με τον “αιθέρα”…μια ουσία αν θες που οι επιστήμονες υπό ορισμένες συνθήκες έχουν διαπιστώσει την υπαρξή της..αλλά είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και διφορούμενη για το αν αυτή η ουσία ανήκει μόνο στον Φυσικό Κόσμο..

    http://www.e-telescope.gr/gr/cat08/art08_050811.htm

    http://www.e-e-e.gr/x/real_x_files/science/eueras/index.html

    ΥΓ..Σε όλα αυτα φίλτατε δεν μπορώ να πω-ποιος θα μπορουσε άλλωστε;- και να πάρω απόλυτη θέση…Απλά προσπαθω να ακολουθώ την ρύση:”Πίστευε και μη, ερεύνα!”
    Δηλαδή προσπαθω να δω τι μπορεί να συμβαίνει…Αναζήτηση της αλήθειας όπως είπαμε αγαπητή μου!

  13. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 15:47

     

    Και κάτι ακόμα ενδεχομένως οι απορίες μου και οι προβληματισμοί μου προς συζήτηση που θέλω να κάνω να πρέπει να επανα-αναρτηθούν σε άλλο topic…Γιατί ίσως έδω το πάω πολυ αλλού το θέμα. Αν είναι οι Moderators να με ενημερώσουν αν πρέπει να τα ξαναγράφω αλλού…Ευχαριστώ
    :)

  14. 11 Νοεμβρίου 2009, 18:15

     

    Να επισημάνω απλώς ότι όταν ο truth seeker έγραφε τις απαντήσεις του, δεν είχε διαβάσει το σχόλιο του batcic, όπου απαντιέται το ερώτημα σχετικά με την αρχή διατήρησης της ενέργειας, επειδή τα σχόλια κρατιούνται για moderation όταν οι διαχειριστές λείπουν, και αναρτήθηκαν όλα ταυτόχρονα αφού ελέγχθηκαν.

  15. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 19:28

     

    Και απαντάω στον bactic αν μου επιτρέπετε….

    1)το τί είναι ορθό όμως πάνω σε αυτά τα ζητήματα είναι και πάλι σχετικό και δεν μπορείς ούτε εσύ να επιβάλεις το δικό σου ώς πιο σωστό από το δικό μου….που στο κάτω κάτω ο δίκος μου ορισμός για την ΑΔΕ δεν είναι ΚΑΝ δικός μου αλλά παρμένος ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕ ΠΑΡΕΠΕΜΨΕΣ(google)…ο ορισμός που έχω θέσει εγώ είναι απο Αστρονομία

    http://www.astronomia.gr/wiki/index.php?title=%CE%91%CF%81%CF%87%CE%AE_%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82

    και σε καμία περίπτωση ο δικός σου ορισμος (ή αν θες αυτόν που θέτεις) δεν αναιρεί τον δικό μου…ΙΣΑ ΙΣΑ ΛΕΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΜΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!!! δεν βλέπω να έχει καμία διαφορά…

    Φίλε μου bactic, το κλειστό κύκλωμα που λες δεν αναιρεί τα λεγόμενα μου…γιατί ακόμα και έτσι αν το πάρεις οι επιστήμονες παραδέχονται ότι το σύμπαν στο οποίο ζούμε αν και είναι ασύλληπτα ογκωδες και τεράστιο για τα ανθρώπινα δεδομένα ώστοσο παραμένει ένα πεπερασμένο σύνολο…Αυτό αυτόματως το καθιστά ένα κλειστό κύκλωμα….
    Μπορείς να φανταστείς τι έιναι ένα κλειστό κύκλωμα;;;; Και αν αυτό το κλειστό κύκλωμα ξεκίνησε να υπάρχει από το μπινγκ-μπανγκ δεν μπορείς να μου αναιρέσεις τον ισχυρισμό ότι ένα κλειστο κύκλωμα δύναται να υπάρχει απο το μηδέν γεμάτο τεράστιες ποσότητες ενέργειας.
    Ο Χόκιννς λέει ότι το σύμπαν συστέλλεται και διαστέλλεται….για να μπορεί κάτι όμως να συστέλλεται και να διαστέλλεται αυτό πάει να πει ότι έχει όρια…αλλιώς δεν νοείται διαστολή και συστολή σε αυτό το πράμα….
    Στην φυσική την ΜΗΧΑΝΙΚΗ χρησιμοποιούν αυτό το κλειστό κύκλωμα οπως λες για να μπορούν φίλε μου να λύνουν προβλήματα καθημερινά…Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν σημεία αναφοράς…Και να για να έχεις σημεία αναφοράς πρέπει να κάνεις την παραδοχή του κλειστού κυκλωματος…αυτό βοηθάει στο να απομονώνεις τα δεδομένα που θέλεις να κοιτάξεις εκείνη τη στιγμή και στον βαθμό που θες για να λύσεις το πρόβλημα…αυτό με λίγα λόγια γίνεται για την “βοήθεια της επίλυσης ενός καθημερινού προβλήματος”…γιατί αν περιλάβεις όλους τους πραγματικούς παράγοντες για να επιλύσεις ένα πρόβλημα ίσως να μην λύνεται ή να είναι φοβερά δύσκολο…αλλά και πάλι για τον λόγο αυτό η επίλυση του προβλήματος ποτέ δεν θεωρείται απολύτη και είναι μία προσέγγιση της επίλυσης…που μπορεί να επιδέχεται και άλλες προσεγγίσεις…

    2)Και στην δεύτερη διατύπωση της θεώρησης φίλε-αν και πολύ καλά κάνεις που θέλεις να την δώσεις πιο πιστά γραμμένη και το συμμερίζομαι-για το μπινγκ-μπανγκ δεν αναιρείς τα λεγόμενα μου….δεν βρισκώ καμιά διαφορα…απλα ίσως μια πληρέστερη περιγραφή κάνεις….το οτι διέπεται απο φυσικούς νόμους – που εγώ δεν ισχυρίστηκα τίποτα αντίθετο- απλά παραδέχεσαι οτι υπόκειται στην ΑΔΕ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΙΕΠΑΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ. Επειδή δεν το έγραψα δεν μπορείς να μου το προσάπτεις ότι το ισχυρίστηκα…

    3)μου λες—->”Συνεπώς φίλε Truth-Seeker, το ερώτημα που διατυπώνεις είναι είτε εκ του πονηρού είτε εξαιτίας της ημιμάθειας”
    —–>
    Και σου απαντάω: επέτρεψε μου σε παρακαλώ να μην ανήκω σε καμία απο τις κατηγορίες που θες εσύ να θεωρήσεις ως μόνες υπαρκτές για την πρωπική μου αναζήτηση της αλήθειας…η κατηγοριοπίηση αυτή και το να βάζουμε “ταμπέλες” σε ανθρώπους (γιατί κάθε άνθρωπος έιναι ξεχωριστός κατα τα λεγόμενά μου) με παραπέμπει σε ρατσισμό…ή αν θες σε ανθρώπους που ή είναι “σκοταδιστές” και θέλουν τα ισοπεδώνουν όλα για να μην μπορεί έτσι ο αλλός να ισχυριστεί τίποτα (ημιμαθής) ή έιναι με κακή προαίρεση εναντιόν του επειδή δεν τους βολεύει για αυτα που θέλουν μόνο αυτοι να ξέρουν και δεν θέλουν να δουν τίποτε παρακάτω (εκ του πονηρού)—>Πρόσεξε δεν σε αναγκάζω να επίλεξεις μία από τις δύο κατηγορίες..δεν μπορώ άλλωστε…απλά σου δείχνω πως με την ίδια ευκολία που εσύ θέλεις να με κατατάξεις σε μια από τις δύο κατηγορίες το ίδιο μπορώ ακριβώς να κάνω και εγ για σένα με βάση αυτά που λες….ας μην είμαστε απόλυτοι λοιπον σε αυτά που λέμε..γιατι και εγώ φίλε μου αναζητώ την αλήθεια όσο πιο αντικειμενικά μπορώ…και ότι μου έγραψες-απάντησες σε αυτά μέχρι τώρα αντικειμενικά δεν αναιρεί τα λεγόμενα τα δικά μου…το πολύ πολύ να τα συμπληρώνει…

  16. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 20:04

     

    Και να συμπληρώσω και κάτι ακόμα αν μου επιτρέπεις φίλε bactic και να ξέρεις πως δεν κινούμαι καθόλου κακοπροέραιτα…απλά προσπαθώ να εξελίξω και εγώ την “συλλογιστική” μου όπως λες αλλά μέχρι τώρα αυτά που μου λες δεν με πείθουν για κάτι διαφορετικό απο αυτά που συλλογίζομαι…

    λες–>” Το οικοδόμημα της επιστήμης δεν καταρρέει, παρά μόνο εξελίσσεται, γιατί πολύ απλά στις διατυπώσεις της δεν χωράει ούτε ένα κόμμα χωρίς την αντίστοιχη απόδειξη!”

    Συμφωνώ σε αυτό και δεν ισχυρίστηκα το αντίθετο… απλα πρέπει να παραδεχτείς ότι ακόμα και η ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ διατυπώνει Αρχές (ακόμα και τα μαθηματικά διατυπώνουν Αρχές και Αξιώματα) για να μπορέσει να αναπτυχθεί και εξελιχθει…ξέρεις τι σημαίνει αυτό φίλε μου;;;οταν βάζεις Αρχές και Αξιώματα σε αυτά που λές πάει να πει ότι τα παραδέχεσαι ετσι οπώς είναι και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση ή και απόδειξη….

    βλέπεις λοιπόν φίλε πως ακόμα και η επιστήμη δεν μπορεί να τα αποδείξει όλα και αναγκάζεται να θέτει Αρχές και Αξιώματα για να μπορέσει να πάει παρακάτω…ακόμα και η Επιστήμη που θέλει να αμφισβητεί τα πάντα για να μπορέσει να τα μάθει έχει αυτή την “οξύμωρη” ιδιότητα: να παραδέχται “πράγματα¨και “καταστάσεις” χωρίς να τα αποδεικνύει.
    ΑΝ το θυμάσαι στα Μαθηματικά και εσύ όταν ήσουν μικρός στο Γυμνάσιο σου έλεγαν “να μάθεις απέξω τα Αξιώματα!”…τα οποία τα δεχόσουν ως δεδομένα χωρίς να πρέπει να τα αποδείξεις…

    Δες σε παρακαλώ εδώ ενα ορσιμό στη κατηγορία μαθηματικά για να δεις τι εννοώ και γιατί μεχρί τώρα εμμένω στον συλλογισμό μου

    http://el.wikipedia.org/wiki/Αξίωμα

    Και πραγματικά αν δεν συμφωνείται σε αυτά που συλλογίζομαι με την έστω και λανθασμένη λογική μου βοήθηστε με μια άλλη λογική οτι αυτά που λέω είναι φαντασίες….και θα τα συμμεριστώ αμέσως αν έχουν λογική και επιχειρήματα..

    …αλλά θέστε μου σας παρακαλώ συλλογισμούς και θέσεις που να δείχνουν οτι έρχονται όντως σε αντίθεση με αυτά που λέω έγω και όχι απλα να συμπληρώνουν ή να προσθέτουν στοιχεία που δεν αναιρούν τα δικά μου και να τα παρουσιάζομαι ως αντιφατικά…

  17. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 20:32

     

    batcic, σε ευχαριστώ για τις παραπομπές στο google και ειλικρινα θα τις κοιτάξω ξανά και ξανά μεχρί να τις εμπεδώσω όσο καλύτερα γίνεται στον χρόνο που έχω…με μία πρώτη ματία μου δείχνει πάντως ότι ακόμα και οι απόψεις των επιστημόνων διίστανται και πολυμερίζονται και είναι ασαφής και συγκεχυμένες πολλές φορές…

  18. Truth-Seeker permalink
    11 Νοεμβρίου 2009, 21:06

     

    Και επίσης μου λες φίλε batcic—>
    “Συνεπώς φίλε Truth-Seeker, το ερώτημα που διατυπώνεις είναι είτε εκ του πονηρού είτε εξαιτίας της ημιμάθειας.Το πρώτο είναι το λιγότερο άκακο, ενώ το δεύτερο, το οποίο, κατά τη γνώμη μου, είναι και το χειρότερο, προκύπτει από την απελπισμένη προσπάθεια ανθρώπων εθισμένων στην αμάθεια, να βρουν τρύπες στο οικοδόμημα της γνώσης για να στηρίξουν τις διάφορες υπερφυσικές τους αντιλήψεις”
    —>Και απαντώ:
    Αν ισχυρίζεσαι κάτι εξαιτίας ημιμάθειας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το κάνεις για τον σκοπό που λες…άλλωστε η αμάθεια είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την ημιμάθεια…πολλές φορές η αμάθεια θεωρείται και λιγότερο επικίνδυνη από την ημιμάθεια…
    Και σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να βρώ τρύπες στο οικοδόμημα της γνώσης για να στηρίξω υπερφυσικές αντιλήψεις…χωρίς να το γκρεμίζω αυτό το οικοδόμημα αλλα στηριζόμενος πάνω σε αυτό κάνω λογικούς ισχυρισμούς….τίποτε περισσότερο…

  19. 11 Νοεμβρίου 2009, 23:23

     

    Τι ωραίο να ρωτάς πράγματα και να σου απαντάνε… Ζηλεύω!

  20. 12 Νοεμβρίου 2009, 10:42

     

    Φίλε Truth Seeker
    Ας ξεκαθαρίσω μερικές ακόμα παρανοήσεις σου σχετικά με κάποια πράγματα, αν και η κουβέντα εκτροχιάζεται επικίνδυνα εκτός θέματος…

    Λοιπόν, σχετικά με το αξίωμα. Η ερμηνεία από το λεξικό του Τριανταφυλλίδη, το οποίο, επαναλαμβάνω, είναι λεξικό και όχι μια ανοικτή εγκυκλοπαίδεια στην οποία επεξεργάζονται τα λήμματα διάφοροι, λέει:
    αξίωμα το [aksíoma]: (επιστ.) γενική πρόταση που θεωρείται αρχή αυταπόδεικτη και θεμελιώδης και με βάση την οποία αποδεικνύονται μερικότερες προτάσεις.
    Χμμμμ, για να δούμε! Αυταπόδεικτη και βάσει της οποίας αποδεικνύονται άλλες προτάσεις!!!.
    “Αυταπόδεικτη πρόταση” σημαίνει ότι, αν και δεν αποδεικνύεται, η ισχύς της είναι διαπιστωμένη και καθολική. Πολύ απλά αυτό σημαίνει ότι δεν ξύπνησε κάποιος με κέφια και διατύπωσε την πρώτη μπούρδα που του ήρθε στο μυαλό, αλλά επειδή όλοι διαπιστώνουν ότι ισχύει αποφασίζουν ότι δέχονται αυτήν την πρόταση. Με παράδειγμα, το Ευκλείδειο Αίτημα λέει ότι, σε ένα επίπεδο, από ένα σημείο εκτός ευθείας Α μπορεί να διέρχεται μόνο μία παράλληλη προς την ευθεία Α. Σε προκαλώ να φέρεις περισσότερες παράλληλες ευθείες από το σημείο που σου ανέφερα! Αποκλείεται να τα καταφέρεις. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι να μεταφερθούμε στην σφαιρική τριγωνομετρία του Λομπατσέφσκι, η οποία όμως δεν ισχύει πάνω στο επίπεδο, αλλά σε καμπύλες επιφάνειες.
    Επίσης “Βάσει της οποίας αποδεικνύονται άλλες προτάσεις”. Δηλαδή, βάση του Ευκλείδειου Αξιώματος αποδεικνύονται όλα τα θεωρήματα που έχουν δημιουργήσει την Ευκλείδεια Γεωμετρία.

    Συνεπώς, ας διαχωρίσουμε το επιστημονικό αξίωμα γιατί εξ’ ορισμού ισχύει, από το θρησκευτικό δόγμα, το οποίο, πρώτον μόνο καθολική ισχύ δεν έχει και δεύτερον τίποτα δεν αποδεικνύεται βάση αυτού!

    Επίσης λες:

    Ο Χόκιννς λέει ότι το σύμπαν συστέλλεται και διαστέλλεται….για να μπορεί κάτι όμως να συστέλλεται και να διαστέλλεται αυτό πάει να πει ότι έχει όρια..

    Έστω δύο μυρμήγκια που βρίσκονται πάνω σε ένα μπαλόνι που το φουσκώνεις! Ξέρεις τι θα συμβαίνει όσο διαρκεί το φούσκωμα; Τα δύο μυρμήγκια θα απομακρύνονται μεταξύ τους! Οπότε, αν είχαν ανθρώπινη νοημοσύνη θα διαπίστωναν ότι το μπαλόνι τους διαστέλλεται συνεχώς. Επειδή όμως ο κόσμος τους στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η επιφάνεια του μπαλονιού, και αν συμμεριζόταν την άποψη σου ότι αφού διαστέλλεται άρα θα έχει όρια, αν αποφάσιζαν να περπατάνε συνεχώς μέχρι να συναντήσουν αυτά τα όρια, δεν θα τα συναντούσαν ποτέ!!!
    Με απλά λόγια, ένα λαστιχένιο μπαλόνι μπορεί να φουσκώνει και να διαστέλλεται, αλλά ως σφαίρα δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος!!! Γιατί πολύ απλά η επιφάνεια του μπαλονιού ανήκει στις δύο διαστάσεις, ενώ το ίδιο το μπαλόνι διαστέλλεται στις τρεις διαστάσεις. Κάτι παρόμοιο φίλε Truth-Seeker ισχύει και για το Big Bang, μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με τρεις και τέσσερις διαστάσεις αντίστοιχα. Οπότε για μια ακόμη φορά, μην τα μπερδεύεις!!!

  21. Truth-Seeker permalink
    13 Νοεμβρίου 2009, 12:29

     

    Κε Κώστα….με συγχωρείς αλλά δεν “πιάνω” το υπονοούμενο αυτής της σύντομης πρότασης σου…
    Στην περίπτωση πάντως που είναι ειρωνικό πολύ καλά κάνεις και εκφράζεις την ειλικρίνεια τον σκέψεών σου για αυτά που ρωτάω…Το σίγουρο έιναι όμως ότι δεν βοηθάνε για τη δημιουργία ενός επικοιδομητικού διαλόγου…και αν δεν ενδιαφέρεσαι για επικοικοδομητικό διάλογο είναι καλύτερο να αποφύγεις να πείς οτιδήποτε γιατί θίγεις την σοβαρότητα του blog, των ανθρώπων που μιλάνε σε αυτό αλλά και του ίδιου του εατού σου…Το απλά να κάνεις υποτιμητικά σχόλεια μειώνεις τον εαυτό σου και κάνεις ακριβώς αυτό που κάνουν και οι θρησκόληπτοι…βάζουμε “ταμπέλες” δηλαδή και καταδικάζουμε…

  22. 13 Νοεμβρίου 2009, 13:30

     

    Δεν καταλαβαίνω τον προβληματισμό σας. Το σύμπαν έχει όρια, και σχετικά πολύ περιορισμένα. Αυτό είναι γνωστό εδώ και χιλιετίες.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Olbers'_paradox
    Το Μπιγκ Μπαγκ είναι μία θεωρία σαν μερικές άλλες. Άλλες φορές εξηγεί φαινόμενα, και άλλες φορές τα περιπλέκει. Η σκοτεινή ενέργεια είναι ένα από τα μελανά σημεία αυτής της θεωρίας. Υπάρχει μόνο στις εξισώσεις.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_energy
    Και τέλος, υπάρχει και όρια στις γνώσεις μας περί του σύμπαντος.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Horizon_problem
    Η κατάρα της ανθρώπινης φύσης είναι, να θέλει να μάθει τι βρίσκετε πέραν του ορίζοντα. Όπως και τι υπήρχε πριν την μεγάλη έκρηξη, και μετά το τέλους του κόσμου.

  23. 13 Νοεμβρίου 2009, 14:02

     

    @ Truth-Seeker

    Το σχόλιό μου δεν αφορούσε ειδικά εσένα, φίλε – παρεξήγηση. Μου βγήκε έτσι αυθόρμητα όταν είδα ότι ενώ με τα ερωτήματα που έθεσα στις 5 Νοεμβρίου ουδείς ασχολήθηκε, η δική σου παρέμβαση απαντήθηκε αμέσως, για ν’ ακολουθήσει η ανταπαντηση σου κ.ο.κ. Ελπίζω να κατάλαβες το πνεύμα μου.

  24. 13 Νοεμβρίου 2009, 14:07

     

    @Z

    Η κατάρα της ανθρώπινης φύσης είναι, να θέλει να μάθει τι βρίσκετε πέραν του ορίζοντα. Όπως και τι υπήρχε πριν την μεγάλη έκρηξη, και μετά το τέλους του κόσμου.

    Αυτό δεν είναι κατάρα, ευλογία είναι.

    Κατάρα είναι να μην αρκείσαι στο να μαθαίνεις, αλλά να επινοείς μύθους για όσα δεν έχεις καταφέρει να μάθεις, και να τους πιστεύεις κι από πάνω.

  25. 13 Νοεμβρίου 2009, 14:08

     

    Στις 8 Νοεμβρίου, λάθος.

  26. Truth-Seeker permalink
    13 Νοεμβρίου 2009, 15:05

     

    Διαδικτυακέ φίλε Βatcic…
    Συμφωνώ με τον εκτροχιασμό του θέμαοτος…Αν μου συνιστάς να μεταφέρουμε κάπου αλλού στο blog αυτό ή έστω σε εντελώς διαφορετικό διαδικτυακό τόπο ευχαρίστως να το κάνω…Αλλά επειδή το topic εδώ είναι “Ο Θεός είναι αγάπη” έμεις σε αυτή τη συζήτηση έχουμε κρατήσει το “είναι” …..και το “Θεός” και “αγάπη” είναι τα πλεον αμφισβητήσιμα και διφορούμενα…έτσι με βάση το “είναι” σχολιάζουμε το τι θα μπορουσε να είναι στη θέση των λέξεων “Θεός” και “αγάπη” ή εστω το ΑΝ θα μπορούσε να είναι κάτι στη θέση τους ή τίποτα…

    Και απαντάω στα σχόλια σου…

    1)Γιατί αμφισβητείς την μία πηγή ανοιχτής εγκυκλοπαίδειας στο Διαδίκτυο που στο κάτω κάτω μπορεί να θεωρηθεί και πιό εμπεριστατωμένη, αφου πιό πολλοί εμπλέκονται για να βγεί ένα αποτέλεσμα στο οποίο συμφωνούν περισσότεροι άνθρωποι με διαφορετικές ιδεολογίες και όχι μόνο ένας συντάκτης με τους συνεργάτες του…
    Αλλά έστω ότι την αμφισβητούμε!
    Πρόχειρα ανέτρεξα και εγώ σε δύο-τρία λεξικά…και έχουμε…
    —>ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ (ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ-ΦΥΤΡΑΚΗΣ)
    αξίωμα (φιλοσοφ.) = γενική πρόταση, αρχή αυταπόδεικτη ή αναπόδεικτη.

    —>ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ)
    αξίωμα (φιλοσοφ. ΚΑΙ μαθημ.) = η θεμελιώδης αρχή πάνω στην οποία στηρίζεται κάθε υπόθεση και δεν χρειάζεται ή δεν έχει απόδειξη.
    ____έτσι όπως το θέτει του ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ με κάνει να ανατρέξω και στο τι θεωρεί ως αρχή…στο λήμμα αρχή (επιστημ.) = ο θεμελιώδης κανόνας που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση (βλ. κ λ. αξίωμα,νόμος, δόγμα!!!!!!)…η αρχή δηλαδή έχει στοιχεία συνωνυμίας και με τα λήμματα νόμος και δόγμα!!!

    και κοιτάζω και στο σημαντικότερο κατα τη γνώμη μου λεξικό για το συγκεκριμενό ζήτημα φίλε μου…
    —>ΛΕΞΙΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΦΥΛΙΔΗ)
    ΑΞΙΩΜΑ (αγγλ.ΑΧΙΟΜ)[ΜΑΘΗΜ.] = Μαθηματικές προτάσεις κοινά αποδεκτές ως αληθείς χωρίς να υπάρχει τεκμηριωμένος συλλογισμός που να τις αποδεικνύει. Τα αξιώματα έχουν μεγάλη αξία για τα μαθηματικά γιατί πάνω τους στηρίζονται πολλές θεωρίες (!!!!!!!!!!!!!!!)

    Ύστερα απο αυτά φίλε Batcic χώρις να θέλω να θίξω το κύρος ή την αξιοπιστία του λεξικού του οποίου εσύ ανέφερες, τολμώ να πώ οτι το “αυταπόδεικτο” που ίσχυρίζεται το λεξικό αυτό δεν είναι μία καθολική έννοια για το ζήτημα μας ούτε και το εκφράζει….

    Σε καμία περίπτωση δεν θέλω με όλα αυτά ναπω πώς, ότι μπούρδα του έρθει του καθενός στο κεφάλι την κάνουμε αξίωμα…ούτε πάνω σε αυτό θέλω να στηρίξω τα δόγματα των θρησκειών γιατί αυτά και εγώ τα θεωρώ κοροϊδίες…
    ουτέ ψάχνω να βρώ” “κενά” στο οικοδόμημα της Επιστήμης για στηριξω υπερφυσικές αντιλήψεις”..
    Αλλά ακριβώς επειδή ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ πάνω στο οικδόμημα της Επιστήμης(και όχι στα κενά της) ,απλά ήθελα να τονίσω πως και η Επιστήμη πολλές φορές δεν μπορεί πάνω σε όλα να κάνει απόλυτα λογικούς συνειρμούς και να αποδεικνύει τα πάντα σε αυτά που λέει…Ισα ισα κάποιες φόρες χρειάζεται να παρακάμψει αποδείξεις και λογικούς συνειρμούς για να μπορέσει να πάει παρακάτω!!!

    2)μου αρέσει η προσέγγιση που κάνεις πάνω στον συλλογιμό μου για την διαστολή και συστολή του σύμπαντος…αλλά και πάλι βρε φίλε μου επέτρεψε μου να πω πως διαφέρεις απο την δική μου τοποθέτηση απο ελάχιστα εως και καθόλου…το ζήτημα, αν καταλαβαίνω καλά το έχεις ανάγει στο αν το βλέπουμε το θέμα με βάση την αντίληψη δύο ή τριών διαστάσεων…γιατί σίγουρα αν έλεγες σε κάποιον ότι το μπαλόνι δεν έχει αρχή ούτε τέλος επειδή τείνει να είναι σφαρικό μάλλον θα σε πέρναγε για τρελλό…Φυσικά και δεν θέλω να σε θίξω με αυτό γιατι αυτό το είπες ισχυριζόμενος ότι αναφερόμαστε στο επίπεδο (δύο διαστάσεις)…Από όσες διαστάσεις όμως και αν το βλέπεις το σύμπαν δεν παύει να ισχυρίζεται η επιστήμη οτι διαστέλλεται και συστέλεται και επίσης ότι ::

    ——>”Οι επιστήμονες έχουν διερευνήσει πολλές δυνατότητες για το σχήμα του κόσμου και εάν έχει ή όχι όρια. Πρόσφατα μια ομάδα κοσμολόγων, αστρονόμων και μαθηματικών πρότεινε ότι ο κόσμος μας μοιάζει με μια μπάλα ποδοσφαίρου στην οποία τα κοσμικά πεντάγωνα που την αποτελούν σχηματίζουν ένα κατηγορηματικά πεπερασμένο Σύμπαν. ”
    —->
    αυτό φίλε μου είναι το πιο πρόσφατο αποτέλεσμα ερευνών και συμπερασμάτων της Επιστήμης…δεν είναι κάτι που το ισχυρίζομαι εγωιστικά…άρα το σύμπαν έστω και αν δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τα όρια του δεν παύει να είναι ένα κλειστο κύκλωμα…

  27. Truth-Seeker permalink
    13 Νοεμβρίου 2009, 15:07

     

    Εντάξει Κώστα…ευχαριστώ για την διευκρίνιση

  28. Truth-Seeker permalink
    13 Νοεμβρίου 2009, 15:28

     

    Κώστα…μόλις ευκαιρήσω θα διαβάσω την εκθέση σου και θα την σχολιάσω απο την δική μου πλευρά…
    :)

  29. Truth-Seeker permalink
    13 Νοεμβρίου 2009, 15:38

     

    @Κώστας

    Η έκθεση της άποψής σου είναι μεγάλη και λίγο δυσνόητη για τα δεδομένα μου :)
    Θα μου πάρει λίγο χρόνο να την εμπεδώσω και να σου απαντήσω με σοβαρότητα..

    Αλλά από ότι είδα στο τέλος λες οτι θέλεις την άποψη των χριστιανών…προφανώς όσοι δεν σου έχουν απαντήσει δεν αισθάνονται χριστιανοί…και επειδή το blog έχει και μη χριστιανούς απλά δεν σου απαντάνε…καλό είναι πάντως να μην μεροληπτείς υπέρ των χριστιανικών απόψεων σε αυτό το blog γιατί εδώ μέσα έχει ανθρώπους που ξεπερνάνε ή δεν συμμερίζονται τις χριστιανικές πεποιθήσεις..

    Προς το παρόν αυτές είναι οι επισημάνσεις μου για την έκθεση σου εντελώς καλοπροέραιτα…

  30. 13 Νοεμβρίου 2009, 17:13

     

    @ Truth-Seeker

    «[…] καλό είναι πάντως να μην μεροληπτείς υπέρ των χριστιανικών απόψεων σε αυτό το blog γιατί εδώ μέσα έχει ανθρώπους που ξεπερνάνε ή δεν συμμερίζονται τις χριστιανικές πεποιθήσεις…»

    Πολύ φοβάμαι ότι έχει γίνει μια φοβερή παρεξήγηση, αγαπητέ φίλε! Εγώ δεν μεροληπτώ… υπέρ των χριστιανικών απόψεων!! Από την ΑΛΛΗ μεριά είμαι!! :-)

    «[…] Αλλά από ότι είδα στο τέλος λες οτι θέλεις την άποψη των χριστιανών…προφανώς όσοι δεν σου έχουν απαντήσει δεν αισθάνονται χριστιανοί…και επειδή το blog έχει και μη χριστιανούς απλά δεν σου απαντάνε…»

    Και για αυτό ακριβώς ζήτησα την άποψη των… χριστιανών! :-)

  31. Truth-Seeker permalink
    15 Νοεμβρίου 2009, 09:04

     

    @Κώστα…
    λάθος μου…έχω παρανοήσει το νόημα του σχόλιού σου γιατί απλά δεν το διάβασα με την δέουσα προσοχή…ζηητώ συγνώμη αλλά αφού και εγώ δεν με εντάσσω στο σύνολο που ζητάς δεν θα σου δώσω περαιτέρω απάντηση….

    Οπότε έρχομαι και πάλι να σου απαντήσω πως το blog έχει λίγους έως και ανύπαρκτους χριστιανούς…Και εμένα μέχρι τώρα στα σχόλια μου, έχουν απαντήσει κατα βάση μη χριστιανοί απο ότι έχω καταλάβει…βέβσια θα περίμενα και εγώ στην επιχειρηματολογία μου να έχουμε αναλυθεί περισσότερο…ελπίζω αυτό να γίνεται λόγω του ότι δεν έχουν χρόνο και κάποια στιγμή να απαντήσουν…και όχι απλά επειδή δεν έχουν να αντιτάξουν τίποτα καινούριο…και στο κάτω κάτω δεν χρειάζεται στον άλλο να απαντάς ΜΟΝΟ όταν έχεις να θέσεις αντίθετη άποψη…

  32. 15 Νοεμβρίου 2009, 13:58

     

    συγγνώμη που διακόπτω την ροή των σχολίων, αλλά με αφορμή μία ταινία, έγραψα και εγω την άποψη για αυτη την περιβόητη φράση, η οποία χρησιμοποιούταν και στην ταινία κατά έναν πολύ επεξηγητικό και σαφή λόγο..

  33. 20 Νοεμβρίου 2009, 08:50

     

    @ Truth-Seeker

    Βασικά, οποιοσδήποτε κι αν σχολίαζε τις παρατηρήσεις μου, καλοδεχούμενο θα ‘ταν! Απευθύνθηκα, ωστόσο, ειδικά στους χριστιανούς σχολιαστές ακριβώς επειδή πάντοτε μ’ ενδιαφέρει και η αντίθετη άποψη. Ε κι επειδή είδα ότι εδώ όντως ΓΙΝΕΤΑΙ συζήτηση, είπα να θέσω κάποια ζητήματα που κατά τη γνώμη μου έχουν πολύ ψωμί. Χωρίς δε την παραμικρή διάθεση για δημιουργία κλίματος, θα πρέπει να επισημάνω εκ των προτέρων ότι ειδικά για την περίπτωση τού Κατακλυσμού έχω διαπιστώσει εδώ και χρόνια μιαν απόλυτη απροθυμία -ενίοτε δε αδυναμία- για απάντηση από την πλευρά των χριστιανών – εκ τού οποίου συνάγεται ότι όντως κάποιο πρόβλημα πρέπει να υπάρχει. Έτσι, λοιπόν, η αναμονή για μιαν απάντηση επί τού προκειμένου, απλά συνεχίζεται. Οποιοσδήποτε κι αν έχει να σχολιάσει κάτι, θα χαρώ να το συζητήσουμε. Όλο και κάτι μπορεί να βγει – κάποιο στοιχείο, ενδεχομένως, που δεν έγινε απόλυτα κατανοητό ή αντιληπτό.

  34. 20 Δεκεμβρίου 2009, 18:52

     

    Μετά την πάροδο ενός μηνός χωρίς σχόλια, θεωρούμε ότι η συζήτηση έχει λήξει και τα σχόλια κλείνουν. Ευχαριστούμε όλους όσους συμμετείχαν.

cialis cananda canadian site for cialis can viagra be purchased without prescription viagra canadian pharmacy cialis on line india non pescription cialis order viagra uk levitra sales online how to buy cialis in canada cheap levitra without prescription propecia generic from india buy propecia without a prescription viagra quick delivery cialis samples cialis dosage cialis usa best way to use cialis viagra pay by e check find cheap cialis canadian viagra no prescription us viagra sold in us no prescription needed viagra sales from us buy cialis africa cheapest propecia prescription price cialis buy generic cialis online cialis canada on line cialis fast delivery cialis professionel buy vardenafil get free viagra sell viagra cialis delivery in 5 days or less canadian cheap viagra pills levitra sale viagra online in canada viagra canada 50mg buy female viagra online without prescription generic viagra canadian pharmacy generic viagra uk viagra online to canada cialis endurance cialis canadian cost super viagra uk cheap propecia canada cialis soft tablets pharmacy fast delivery viagra buy cheap uk viagra cialis com viagra ordering canada cialis order by mail buying cialis online canada viagra sale buy indian generic viagra buy viagra canada is it legal to buy viagra from canada purchase cialis no prescription viagra on line sale canada pharmacy best levitra prices cialis online canada no prescription drug hair loss propecia buy viagra online in the uk ed canadian pharmacy viagra pills online pharmacy propecia renova viagra online without prescription in canada tadalafil cheapest viagra buy brand name cialis no prescription needed best canadian pharmacy for propecia cheap 25mg viagra but viagra online with mastercard cheapest propecia uk baldness male propecia viagra cost soft viagra tabs viagra online shop france deer viagra cheap levitra cialis online ordering buy cialis best price cialis 10mg price how to buy cialis online with overnight shipping shop viagra pfizer where to get viagra viagra online 50mgs viagra cialis canadian pharmacy brand name cialis without prescription cialis mail order uk cheap propecia online cheapest propecia in uk discount viagra soft gels fast shiping viagra buy viagra in australia generic cialis 10mg cialis on line pricing in canada buy levitra without prescription cialis uk order cialis kanada buy viagra now how to get cialis without prescription drug viagra cheapest priced propecia viagra original buy online order viagra canada 5 mg propecia buy viagra visa cheapest propecia in uk original viagra where to buy cialis cheap viagra for mail order find cheapest cialis best price for propecia online health center for viagra prescriptions purchase discount viagra 10 mg vardenafil online canadian pharmacy viagra cheap viagra prescription online usa pharmacy viagra viagra cheapest prices canadian pharmacy discount cheap canadien viagra viagra femele viagra purchase online pharmacy canada viagra viagra mexico buy pfizer viagra online generic fda approved purchase no rx cialis canada viagra sales viagra pushups viagra online reviews cialis 20 mg canada cialis mail order uk canada online pharmacy propecia viagra from china cheapest levitra uk order viagra us buying propecia online discouont viagra levitra purchase viagra where to buy were to buy viagra buy viagra without rx levitra in uk how to buy levitra online propecia pay by check buy cialis pill fda approved viagra viagra online buy buy cialis online without prescription viagra online tester best place cialis canadian viagra sales best way to buy cialis online generic viagra viagra online 50mgs prescription viagra buying viagra now buy cialis canada purchase cialis us viagra england mexico viagra without prescription viagra cialis online canada canadian online cialis order discount viagra online natural viagra propecia candaian pharmacy lowest price viagra us pharmacy propecia or finasteride cialis ship to canada cialis 50 viagra online delivered next day canadian healthcare generic cialis how much is viagra fine levitra viagra price cheap propecia online india get propecia prescription cialis sample viagra prescription needed cheap viagra pills online free sample pack of cialis best price generic propecia cialis pharmacy online purchase viagra usa discount sale viagra bought cialis in mexico? viagra online without prescription united states propecia buy cialis philippines female viagra next day delivery approved cialis pharmacy tuna viagra viagra on line canada cialis and ketoconazole sales of viagra real viagra no prescription mexico online generic cialis 100 mg cialis canadian viagra generic canada pharmacy viagra super active viagra purchase on line pharmacy cheap propecia online canadian online pharmacy viagra online prescription propecia canada prescription viagra overnight delivery cialis cialis generic how to buy levitra online purchase cialis usa viagra dose brand por cialis online 100mg viagra canadian scam cheap cialis online canada cialis discount prices non generic levitra propecia sales canadian canadian healthcare generic cialis low cost viagra from canada buy cialis canada hydrochlorothiazide cialis health center for viagra prescriptions viagra cialis online cialis at canadian pharmacy online propecia prescription generic viagra australia cialis or viagra discount sale viagra viagra no prescription needed canadian generic viagra online best price for cialis viagra alternatives canada generic propecia buy 25mg viagra online canada generic viagra with echeck get cialis fast viagra onlines viagra prescriptions without medical overnight canadian viagra cialis without rx buy cialis on line no prescription viagra online without prescription in canada cialisis in canada propecia 1mg price canada cheap viagra buying generic viagra online for soft tabs viagra buy real viagra pills usa viagra price germany levitra.com cheapest viagra to buy online in uk discount levitra online viagra cialis trazodone cialis 5mg canada cialis 50 canada levitra order propecia viagra us pharmacy cheap generic viagra india usa cialis viagra cialis for sale cheapest propecia pharmacy online buying cheapest viagra no rx viagra best prices on generic cialis viagra tablet no prescription needed cialis overnight cialis professional 100 mg buy generic no online prescription viagra viagra canadian sales 50mg viagra retail price cialis online cheap cialis samples buy levitra online canada online canadian pharmacy propecia viagra pharmacy cialis 30 mg 50mg generic viagra wh ere can i buy cheap cialis viagra for canada levitra sell i need to buy propecia order levitra online were to buy viagra? cheap viagra 50mg cheap viagra canada online viagra levitra cialis viagra femele order viagra online no prescription purchasing cialis viagra echeck canadian healthcare viagra sales levitra online pharmacy cialis canada 5mg cheap propecia no prescription free viagra without prescription buy cialis from india buy cheap uk viagra cialis free delivery viagra uk usa cialis women cialis 20 mg 100 mg viagra fast order cialis viagra in usa order rx canadian cialis buy generic viagra canada cheap fast generic viagra samples of cialis low cost viagra from canada canadian cialis without a perscription generic propecia cheap online presription for viagra viagra online without prescription from india best propecia prices buy canada in propecia levitra 20 mg viagra samples buy viagra with discount overnight cialis delivery saturday online canadian pharmacy levitra cialis from canada buy viagra online canada i need viagra now cialis price in canada propecia sales canadian online propecia uk order viagra online uk cialis london delivery buy propecia now pharmacys that sell propecia buy cialis mexico what is viagra soft tabs buy viagra online from canada cialis without prescription brand name buy propecia without prescription cialis australia buying generic viagra online for generic cialis for sale cialis 50 cheap cialis without rx buy online propecia viagra no prescription canada cialis no rx required viagra in australia canadian generic cialis - best price viagra overnite can viagra be purchased without prescription cheap propecia no prescription viagra 25 mg online viagra prescription label buy propecia international pharmacy i want free viagra cialis online us cialis canada on line propecia cialis viagra purchase cialis soft tabs find cialis no prescription required pharmacy fast delivery viagra cialis woman viagra for less in the usa cialis professional no prescription where can i purchase propecia uk viagra sales best deal for propecia best reviewed cialis sites online levitra cheap discount cialis purchase no rx cialis buy cialis online china viagra soft tablets canadi an pharmacy propecia viagra in the united kingdom we deliver to canada viagra generic cialis cialis super viagra drug viagra cheap viagra ship next day buy viagra without a prescription no prescription cialis united-pharmacy viagra tablets cialis buy pfizer viagra online canada viagra sales discount cialis online buy prescription propecia without cheap propecia online india female viagra cheap pfizer viagra for sale homemade viagra cialis brand without prescription generic viagra canadian viagra online overnight viagra pharmacy buy viagra online canada viagra switzerland cheap levitra online cialis 5 mg where to buy viagra online women viagra cialis prices cialis canadian cost where to buy viagra best cialis prices best place to buy viagra viagra ordering generic cialis sales find discount cialis online original brand cialis buy cialis online uk cialis tabs cialis canadian pharmacy buy cialis on line no prescription going off propecia canadian pharmacy viagra cheap generic prescriptions propecia canadian soft viagra real cialis without prescription canadian cialis 20 mg cheap propecia canadian pharmancy order cialis online canada levitra purchase cialis no prescription needed buy cialis from mexico canadian generic viagra online generic propecia finasteride price cialis cialis 5mg canadian generic buy propecia prescriptions online pill decription of propecia viagra medication cialis soft womens viagra online viagra generic best prpice cialis brand name cialis internet generic cialis mexico: one day delivery cialis viagra without prescription low price cialis buy viagra online canada cialis generic online cheap viagra online canadian healthcare viagra online uk get viagra fast best shop for viagra best price propecia womens viagra cheap no prescription cialis generic drug viagra fed ex cheap levitra without prescription viagra injectable buy cialis overnight delivery generic viagra online pharmacy canadian online pharmacy viagra canadian low price cialis and viagra generic propecia viagra healthcare canadian pharmacy propecia cost cheap generic levitra buy cheap cialis online uk cialis sale overnight shipping order viagra 25mg online canada bought cialis in mexico? where to get a precription filled for viagra cialis express delivery viagra professional canada generic levitra cialis buy viagra online canada cialis dosage viagra overnight mail order propecia prescriptions cialis samples canada cialis online pharmacy viagra online usa purchase cialis without prescription canada viagra pharmacies scam brand name viagra cialis online ordering cialis soft tablets purchase levitra canadian pharmacy where to purchase cialis viagra costs generic viagra canada buy cheap propecia online generic propecia alternative best doses for propecia viagra online reviews levitra versus viagra drug hair loss propecia united healthcare viagra ed canadian pharmacy where buy viagra buy viagra from canada viagra online wit cheapest viagra anywhere canadian cialis no prescription buy propecia now cheap prescription propecia cialis on prescrition in australia canadain cialis buy cialis online without prescription canadian pharmacy cialis 5 mg is buying viagra online bad viagra dose viagra no prescription needed propecia no prescription cialis no prescription needed quick delivery cialis ottawa pharmacy viagra sales in canada deals on cialis cialis generic cialis health store how to buy levitra in canada please prescription. 20 purchase cialis vs. australia healthcare online viagra cheap viagra from india how to get some viagra best viagra buy in canada online cialis lowest price propecia buy viagra online paypal viagra availability in chicago cheap propecia uk purchase viagra from canada purchase real name brand viagra generic cialis next day delivery alternatives to cialis cialis mail order usa cialis canadian pharmacy generic cialis mexico cialis free delivery generic online propecia generic propecia sale sales cialis viagra and paypal viagra, overnight delivery canadian healthcare find cheap viagra online no prescription viagra brand cialis online lowest propecia price soft tab viagra cialis women purchase viagra online pharmacy rx1 buy propecia now levitra 20mg canadian pharmacy discount lowest price propecia best pfizer viagra for sale viagra canda purchasing cialis with next day delivery canadian medicine viagra viagra online delivered next day propecia canada viagra.com viagra for sale online in the uk herbal propecia viagra online 50mgs cialis medication cialis professional 100 mg cialis delivered fast viagra cialis online sales viagra to sell buying cialis no prescription viagra for sale united pharmacy buying propecia cheapest price viagra cialis canada cheap cialis free samples drug viagra viagra delivered one day compare cialis prices online levitra discount pfizer mexico viagra best price viagra buy viagra lowest price 30 day package of cialis viagra cialis sales price of propecia from canada canadian levitra without prescription viagra online without prescription from canada propecia for sale how do i order viagra online cialis delivered canada ordering viagra uk 50mg viagra no prescription cialis generica generic levitra canada buy viagra without pr canada healthcare viagra mexico pharmacy cialis 10 mg vardenafil online cialis from india viagra in usa order cheap canadian viagra pills approved viagra pharmacy cialis sales usa order generic viagra canada buy cialis pills cialis order by mail rx canadian cialis free viagra cheap generic viagra india where to buy cialis compare cialis prices online cheap cialis in uk professional cialis cialis pills for sale guaranteed cheapest viagra cialis 10 mg levitra discount cheap drugs, viagra buy generic cialis online from canada canadian pharmacy no prescription needed viagra prescription for cialis online canadian rx viagra canada cheap viagra buy online viagra cialis for sale in uk viagra in usa order get viagra without a prescription cialis online store price check 50mg viagra cheapest viagra prices best prices on generic cialis find cheap viagra online name brand cialis levitra prescription levitra canadian pharmacy buy cialis online in usa propecia with no prescription cialis delivered canada best price for generic cialis online prescription propecia cheap price viagra discount sale viagra herbal viagra wholesale buy cialis online uk brand cialis for sale cialis from qualified pharmacy viagra availability in chicago cialis without prescription brand name purchase discount cialis canadian non prescription viagra canadian pharmacy cialis professional online cheap viagra canada canada healthcare viagra brand cialis online free sample pack of cialis viagra discount can viagra be purchased without prescription viagra quick delivery cheap cialis discount drug propecia cialis no presciptions cialis professional canadian pharmacy viagra no prescription best price generic cialis can levitra be bought without a prescription mexican viagra cialis without a prescription viagra professional canadian pharmacy brand name viagra buy viagra from canada cialis for free usa buy viagra viagra echeck discount price viagra find cialis no prescription required buy viagra without rx canadian healthcare canadian viagra and healthcare viagra in us pharmacy, propecia soft gel viagra canadian healthcare online viagra cheap viagra canada cialis prices viagra online no prescription canadian pharmacy discount code viagra we deliver to canada viagra generic levitra canadian healthcare buying cialis soft tabs 100 mg viagra prices viagra for order levitra sales online viagra new zealand buy viagra pills viagra in usa buy cialis on line canadian low price cialis and viagra viagra north shore three meds viagra when will viagra be generic cheapest propecia uk cheap viagra without prescription purchase viagra online without prescription cialis online usa viagra lawyers by cialis online buy cheap generic propecia best viagra soft prices viagra canda cialis online canada no prescription viagra express delivery propecia for sale online propecia without perscription viagra 25 mg online can i buy viagra in canada get propecia online pharmacy buying viagra in canada canadian healthcare viagra uk purchase viagra without prescription how to buy cialis viagra online in spain viagra pfizer no prescription cheap levitra without prescription cialis next day viagra north shore homemade cialis cialis no prescription needed quick delivery purchase cialis from us viagra free trial pack cheapest propecia indian cialis rx generic viagra cialis online canadian pharmacy buy viagra online without a prescription info viagra generic viagra online pharmacy generico viagra were to buy viagra online indian viagra cialis delivery canadian pharmacy viagra brand aus viagra viagra pill cheepest cialis cialis no rx discount generic propecia viagra 50mg no prescription 10mg levitra get viagra buy cheap propecia internet pharmacy propecia cost viagra propecia generic canada buy cialis on where to purchase cialis cialis 100 mg buy real cialis online get cialis very fast purchase discount cialis canadian viagra for sale cheapest price propecia cheap viagra canadian chemist generic propecia cheap purchase cialis online without prescription cheapest viagra to buy online in uk generic propecia india real viagra pharmacy prescription how much to buy viagra in pounds purchase viagra online best price generic propecia cialis canada online drugstore non prescription cialis buy cialis online usa viagra in usa levitra tablets canadian pharmacy viagra cheap cheap viagra internet 5mg cialis online viagra alternatives cialis +2 free viagra combine cialis and levitra best viagra and popular in uk cialis women viagra pharmacy cialis alternatives viagra cialis for sale buy propecia online usa how to order one viagra canadian healthcare online viagra levitra sales cialis health store online pharmacy canada viagra generic propecia online pharmacy online viagra levitra cialis viagra for sale fast viagra usa branded viagra cialis canada on line propecia in canada daily cialis online buy generic cialis canada viagra overnight shipping 100 mg viagra canada pfizer viagra cheap real viagra to buy propecia dr dallas levitra for sale canadian health care pharmacy order viagra viagra online uk usa cialis sales buy cialis without rx viagra canadian chemist online generic cialis 100 mg cialis from india tablet viagra propecia online usa viagra seizures viagra soft cialis and viagra on li cialis india pharmacy buy canadian cialis online best price propecia canada info viagra daily cialis for sale buy levitra online without prescription viagra 100mg england cheap cialis canada cialis eli lilly cialis for sale in uk quality cialis soft tabs cialis buy cialis online no prescription cialis online sale how much cialis canadian cialisis buy viagra 100mg cheap discount cialis safe online to buy cialis buy viagra online real brand viagra for sale viagra cheap fast shipping finasteride no prescription viagra pharmacy london how to get cialis in canada viagra express delivery buy real viagra pills usa cialis online uk viagra without prescription levitra viagra cialis brand cialis online fast shiping viagra canadiancialis viagra 100 non pescription cialis mail online order propecia canadian pharmacy for generic cialis viagra mastercard cialis by mail viagra professional canada order propecia online pharmacy canada cialis buying propecia online cialis vs levitra next day delivery cialis discount online propecia generic propecia in uk purchase viagra from us propecia 1mg price cialis online uk quick united states viagra cheapest cialis to buy online cialis mexico sell viagra tennessee online pharmacy propecia viagra fast shipping purchase cialis no prescription cialis online order cialis canadian buy cialis uk viagra soft tabs 50 mg canadian pharmacy for cialis canada viagra pharmacies scam canadian pharmacy cialis soft www.viagra.com 25mg viagra online search: rx1 cialis cialis daily canada branded viagra order cialis from canada cialis online shop cheapest propecia uk cheap viagra with fast delivery cialis fast delivery viagra online to canada brand viagra canada usa cialis selling propecia online cialis 10 mg best price for propecia online free cialis sample cialis samples canada viagra/cialis sales best prices for propecia pfizer viagra